IMG_1174
Foto: DELFI

2014.gads Latvijas ostām kopumā noslēdzies labāk nekā 2013.gads, jo kopējais kravu pieaugums pārsniedza 5%, tomēr tieši sankciju dēļ zaudējumus cieta Ventspils osta, kurā būtiski samazinājās ogļu kravu apjomi, secināts Loģistikas nozares padomes sēdē.

Kā skaidro Satiksmes ministrijā, vienlaikus būtiskus zaudējumus cietuši arī Latvijas starptautiskie autopārvadātāji, galvenokārt Krievijas noteiktā pārtikas produktu embargo dēļ.

Kā atzīmējuši sēdes dalībnieki, tad nozīmīgākie aspekti, kuri šobrīd ietekmē Latvijas tranzīta un loģistikas jomu, ir saistīti ar Krievijas-Ukrainas konfliktu un no tā izrietošiem sankciju pasākumiem, gan no Eiropas Savienības, gan Krievijas puses.

Padomē nolemts ostu un dzelzceļa jomā izvērtēt iespējas sabalansēt dzelzceļa kravu pārvadājumu un infrastruktūras izmaksas. Tādējādi tiktu stiprināta arī Ventspils ostas konkurētspēja.

Padomes locekļi vienojās, ka nozarei kopumā aktīvāk jāizmanto iespējas meklēt jaunus sadarbības partnerus un jaunas kravas Centrālāzijas valstīs - Kazahstānā, Turkmenistānā, Uzbekistānā, Kirgizstānā un Tadžikistānā, kā arī to sekmēs speciāli izveidotās Transporta darba grupas ar minētajām valstīm.

Tāpat transporta un loģistikas nozares pārstāvjiem esot jāizmanto iespējas piedalīties virknē valsts augstāko amatpersonu vizīšu, kā arī kopīgos Latvijas stendos starptautiskās transporta un loģistikas izstādēs Krievijā, Baltkrievijā, Uzbekistānā, Kazahstānā, Ķīnā, Vācijā, kur šogad plānota kopīga dalība.

Padomes locekļi pārrunāja arī aktualitātes aviācijas jomā un "LDz Cargo" loģistikas sadarbību ar Ķīnas partneriem Ķīnas kravu piesaistei.

Padomi vada Satiksmes ministrijas valsts sekretāra Kaspars Ozoliņš.

Kā ziņots, pērn, salīdzinot ar 2013.gadu, Latvijas ostu kravu apgrozījums palielinājies par 5,2% līdz 74,18 miljoniem tonnu. 2013.gadā Latvijas ostu kravu apgrozījums bija 70,5 miljoni tonnu.

Pērn Rīgas ostā pārkrauti 41,08 miljoni tonnu, un tas ir par 15,8% vairāk nekā 2013.gadā. Ventspilī pārkrauti 26,2 miljoni tonnu, kas ir par 8,9% mazāk nekā 2013.gadā, bet Liepājā pārkrauti 5,3 miljoni tonnu, kas ir par 9,5% vairāk nekā pērn.

Vislielāko apgrozījumu ar 35,85 miljoniem tonnu Latvijas ostās sasniedza beramkravas, ar 26,53 miljoniem tonnu seko lejamkravas, bet ģenerālkravu apgrozījums bija 11,8 miljoni tonnu.

Vismazākais kravu apjoma kāpums fiksēts ģenerālkravu segmentā - par 1,1%, beramkravu segmentā bija pieaugums par 1,9%, savukārt lejamkravu segmentā - pieaugums par 12,2%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!