Vecumnieki - 1
Foto: DELFI

Autotransporta direkcija (ATD) ceturtdien ir noslēgusi līgumus ar pārvadātājiem, kas uzvarēja konkursā par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem lotēs "Centrs-1A", "Centrs-1B" un "Centrs-1C" jeb Jūrmalas, Ogres un Bauskas virzienos.

Kā informēja ATD, jaunais līgums Ogres virzienā sāks darboties no šī gada 1.marta, savukārt Bauskas un Jūrmalas virzienā - no šī gada 18.marta.

Kā ziņots iepriekš, saskaņā ar konkursa rezultātiem nākamos sešus gadus pasažieru pārvadājumus ar autobusiem Jūrmalas virzienā nodrošinās pārvadātāju apvienība, kurā ietilpst "Nordeka", "Liepājas autobusu parks" un "Rīgas taksometru parks".

Ogres virzienā strādās pārvadātāju apvienība, kurā ietilpst "Nordeka", "Liepājas autobusu parks", "Ogres autobusu parks" un "Aizkraukles ATU".

Savukārt Bauskas virzienā sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošinās "Nordeka", "Liepājas autobusu parks", "AIPS" un "Tukuma auto".

Loti "Centrs-1" veido trīs daļas, un tajā ir iekļauti 28 dažādi maršruti, lielākoties Latvijas vidienē.

Jaunie līgumi ar pārvadātājiem paredz virkni kvalitātes prasību, kuras maršruta tīkla daļā "Centrs-1" līdz šim objektīvu apstākļu dēļ nevarēja tikt piemērotas.

Jaunie sešu gadu termiņa līgumi ir ļāvuši uzstādīt augstākas prasības pārvadātājiem un nodrošinās pasažieriem komfortablus braukšanas apstākļus, kā arī paredzēs būtiski lielākas soda sankcijas pārvadātājiem par līguma nosacījumu neizpildi, skaidro ATD.

Iepriekš iepirkumu līgumi netika slēgti, jo pasažieru pārvadātāja "Sabiedriskais autobuss" sūdzības par iepirkumiem izskatīja Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB). Kā aģentūrai LETA norādīja "Sabiedriskā autobusa" pārstāvis Vitālijs Komars, jauno līgumu slēgšanu kompānija vērtē negatīvi, jo, piemēram, Bauskas virzienā tikšot zaudēti līdz trim miljoniem eiro, jo kompānija piedāvājusi krietni lētāku pakalpojumu. Komars skaidroja, ka tomēr turpinās piedalīties nākamajos iepirkumos un centīsies panākt, lai šāda situācija neatkārtojas. Kompānija arī plānojusi vērsties Satiksmes ministrijā un Ministru Kabinetā, lai vērtētu pieņemto lēmumu slēgt šādus līgumus ar uzvarētājiem, ņemot vērā, ka kompānijas piedāvājums bijis krietni lētāks.

Kā ziņots, kopējās (visiem partneriem kopā) līgumcenas ir 7,8 miljoni eiro Jūrmalas virzienā, 6,18 miljoni Ogres virzienā un 9,36 miljoni eiro Bauskas virzienā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!