Olainē un Iecavā otrdien notiks sabiedriskā apspriešana par plānoto Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica II" maršrutu, informē pilnsabiedrības "RB Latvija" pārstāve Rita Voronkova.
"Iedzīvotāji un pašvaldības tiks aicināti izteikt savus priekšlikumus, lai tos vērtētu ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā un izpētes darba rezultātā noteiktu optimālo trases novietojuma variantu," klāstīja Voronkova, piebilstot, ka katrā no novadu sanāksmēm tiks informēts par visu projektu kopumā, kā arī akcentējot konkrēto novadu.
Savukārt no 13.februāra ir pieejami "Rail Baltica II" sabiedriskajai apspriešanai paredzētie materiāli – kartes, kur redzama dzelzceļa trase un tās variantu novietojums, kā arī informācija par paredzēto darbību un ietekmes uz vidi novērtējuma procedūru. Ar informāciju varēs iepazīties novadu pašvaldībās, projekta un pašvaldību mājaslapās. "Informācija par sākotnējo sabiedrisko apspriešanu tiks publicēta vietējos laikrakstos un atkārtota informācija katras pašvaldības izdotajā laikrakstā. Individuāli tiks informēti tie nekustamo īpašumu īpašnieki vai valdītāji, kuru nekustamos īpašumus skar vai tie robežojas ar paredzētās darbības teritoriju," skaidroja Voronkova.
Vienlaikus, lai informētu iedzīvotājus, 70 tūkstoši eksemplāru tirāžā izdos "Rail Baltica II" informatīvo biļetenu, ko piegādāts iedzīvotājiem, viņu dzīvesvietu pastkastītēs vai arī nodrošinās tā publisku pieejamība kopā ar pašvaldību izdoto ikmēneša laikrakstu. "Informatīvā biļetenā ietverta gan vispārīga informācija par Baltijas valstu kopprojektu, veidojot Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica II" trasi, gan detalizētāks projekta realizācijas laika grafiks un darbu norise," norādīja pilnsabiedrības pārstāve.
Pēc Voronkovas klāstītā, sākotnējai sabiedriskajai apspriešanai noteikts pagarināts, 32 dienu, periods, kas noslēgsies 15.martā, un tā laikā ikviens aicināts iepazīties ar paredzēto darbību un nosūtīt rakstiskus priekšlikumus un komentārus Vides pārraudzības valsts birojam, norādot, kas jāņem vērā, veicot ietekmes uz vidi novērtējumu.
Paredzēts, ka "Rail Baltica II" trase Latvijas teritorijā šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu.
"RB Latvija" veica "Rail Baltica II" Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti.
"Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas "Aecom Ltd." 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma lieluma. "Rail Baltica II" projekts var pretendēt uz līdz par 85% lielu ES līdzfinansējumu.
"Rail Baltica II" dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā - 235, bet Igaunijā - 229 kilometrus garš, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts.