Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sabiedriskā apspriešana - 4
Foto: LETA

Kopuzņēmums AS "RB Rail" un Latvija, Igaunija un Lietuva ceturtdien Eiropas Komisijā (EK) iesniedza kopīgu pieteikumu "Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta" (EISI) "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas finansējuma piešķiršanai, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā(SM).

""Rail Baltica" ir lielākais publiskās dzelzceļa lietošanas infrastruktūras izbūves projekts pēdējos 100 gados un tas ir starptautisks pārrobežu projekts ar lielu Eiropas pievienoto vērtību, veidojot savienojumu trūkstošajā Eiropas platuma dzelzceļa infrastruktūras posmā," norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Ministrijā skaidro, ka Latvija savā pieteikumā piesakās uz visu EISI Kohēzijas daļas aploksni 240 miljonu eiro apmērā, kas kopā ar valsts līdzfinansējumu veido 294 miljonus eiro.

Latvija "Rail Baltica" projekta realizāciju plāno uzsākt ar Latvijas līnijas centrālās daļas tehniskā projekta izstrādi, Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras pārbūvi un dzelzceļa stacijas starptautiskajā lidosta "Rīga" izbūvi. Tāpat pirmo darbu sarakstā ir savienojuma starp Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju un starptautisko lidostu "Rīga" izbūves uzsākšana un zemju atsavināšanu šajā posmā.

Pieteikumam par "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas finansējuma piešķiršanu un kopīgai triju Baltijas valstu transporta ministru atbalsta vēstulei pievienotas arī projekta  atbalsta vēstules no Polijas un Somijas Transporta ministrijām, piebilst SM.

Plānots, ka līgums par finansējuma piešķiršanu varētu tikt noslēgts šā gada rudenī.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.

Projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro,

Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām.

Pašlaik notiek "Rail Baltica" sabiedriskā apspriešana.

Projekta interaktīvā karte: http://www.kurtuesi.lv/railbaltica

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!