Kā ierasts, festivāla ietvaros notiks ne tikai darbu iesniegšana, to vērtēšana starptautiskas žūrijas vadībā, pasaules radošo prātu lekcijas un semināri, bet arī, sadarbībā ar "Antalis", tiks izveidota kategorijas "Printart un dizains" drukas darbu izstāde, tāpat notiks "Young Lions" 24 stundu radošais konkurss.
"Adwards" organizē "Latvian Art Directors Club" (LADC), kas tāpat kā festivāls šogad svin 10 gadu jubileju.
"Līdz pat 30.martam aicinu visus radošo industriju profesionāļus un entuziastus – "reklāmistus", grafikas dizainerus, tekstu autorus, digitāļus, fotogrāfus, drukas māksliniekus, radošos un mākslinieciskos direktorus, režisorus un operatorus, produktu, iepakojumu dizainerus un visus pārējos, kas kaut ko rada - celsim gaismā un gaisā visu, kas sastrādāts Latvijas reklāmā pēdējā gada laikā, lai noskaidrotu, kuri ir tie darbi, ko starptautiska žūrija 11 profesionāļu sastāvā atzīs par labākajiem, piešķirot tiem ordeņus un nodrošinot vietu starp "ADwards2015" gada grāmatas vākiem. Lielās aģentūras ar 20 vai "freelancer" ar vienu labu darbu – būtiski, ka tu radi kaut ko kvalitatīvu, pierādot savu meistarību," aicina LADC izpilddirektore Anete Franka.
Šo 10 gadu laikā LADC ir rūpējies par radošo industriju meistarības un profesionālo standartu izaugsmi, izglītojis, iedvesmojis un iedrošinājis esošo un nākamo radošo talantu paaudzi, nodrošinājis pieredzes un informācijas apmaiņu starp radošo industriju profesionāļiem un sabiedrību. Šie LADC bijuši ļoti koši, vērtīgi, pieredzes un zināšanām piepildīti gadi. Ir veiksmīgi noorganizēti deviņi radošās izcilības festivāli "Adwards", kam kopumā tikuši pieteikti gandrīz 2000 darbi. Lekcijas un meistarklases snieguši vairāk kā 160 pasaules lielākie radošo sfēru spīdekļi.
"Idejas ir, lai tās radītu, tāpēc jau desmito gadu pēc kārtas devām iespēju māksliniekiem izstrādāt "Adwards" identitāti no 0. Jauns gads un, kā vienmēr, jauna ideja, jauni mākslinieki, jauns logo, slogans, cilvēki un darbi. Šogad "Adwards" ideju izstrādāja "!MOOZ" mākslinieciskais vadītājs Mareks Hofmanis, mākslinieks Edgars Jurjāns, tekstu autors Nils Sakss, Edijs Majors un LADC prezidents Ēriks Stendzenieks. "Adwards2015" koncepts ir "nozare ar pieredzi". LADC un festivālam "Adwards" šogad aprit desmit gadi - tie ir desmit gadi pieredzes, izaugsmes un zināma brieduma. Šā gada "Adwards" koncepts simbolizē visu, kas caur šo pieredzi desmit gadu laikā uzkrāts, uzaudzis, izkritis un nošļucis, vienlaicīgi parādot, ka līdz ar briedumu un iekāpšanu nākamajā gadu desmitā, neesam zaudējuši savu rokenrolu. To arī gribētu visiem novēlēt nākamajiem desmit," par šā gada ideju stāsta Anete.
Darbi festivālam iesniedzami no 2015.gada 23.februāra līdz 30.martam. Pieteiktajiem darbiem jābūt realizētiem laikaposmā no 2014.gada 25.februāra līdz 2015.gada 30.martam. Pirmā darba iesniegšana visiem festivāla dalībniekiem ir bez maksas, savukārt par katra nākamā darba iesniegšanu jāmaksā 87 eiro.
"Adwards" festivālā iesniegtajiem darbiem jābūt radītiem Latvijā vai arī Latvijā strādājošu citu valstu autoru vadībā. Ja darbs tapis ārpus Latvijas, tam jābūt radītam Latvijas autoru vadībā.
Sīkāk par darbu iesniegšanu, datumiem, kategorijām un cenām iespējams uzzināt te.
Festivāla noslēgumā 17.aprīlī uzvarētājiem tiks pasniegti dažāda kaluma "Adwards" meistarības ordeņi un specbalvas.
Darbus varēs iesniegt kategorijās "Integrētās kampaņas", "Film & Radio", "Interaktīvie un digitālie risinājumi", "Printart un dizains", "Vides reklāma", "Zīmola stāsts", "PR", "Netradicionālā komunikācija", "Branded Content & entertainment" un "Pasākumi".
Arī šogad radošajiem prātiem tiks piedāvāti vairāku Latvijas uzņēmumu sagatavoti "brīfi" jeb darba uzdevumi. Šajā īpašajā kategorijā darbi tiek pieņemti bez maksas.
"Young Lions" 24 stundu radošajā konkursā šogad būs iespēja izmēģināt spēkus trijās kategorijās: "Print", "Cyber" un "Young marketers". "Radošie līdz 28 gadiem un mārketinga speciālisti līdz 30 gadiem, kuriem spīd acis, ir idejas un prasmes, varēs pieteikties nacionālajai atlasei, kuras uzvarētāji iegūs iespēju doties uz Kannām un piedalīties "Cannes Lion" festivālā un starptautiskajā "Young Lions" konkursā Francijā. Lai nonāktu Kannās, dalībniekiem 24 stundu laikā slēgtā telpā būs jāizveido izvēlētās kategorijas kampaņa pēc sponsora sagatavota "brīfa". Visus darbus vērtēs starptautiskā "Adwards" žūrija," informē organizatori.
"Mūsu uzņēmums ir lepns būt "Adwards" atbalstītāju vidū kopš radošās izcilības festivāla dibināšanas. Tāda radoša, pamudinoša un 100% iedvesmojoša sadarbība desmit gadu garumā gan mums pašiem, gan visiem drukas profesionāļiem – "Printart" faniem Latvijā. "Adwards" desmitgades konkursā gaidīsim darbus, kuros papīram, kartonam un daudzveidīgajiem speciālajiem materiāliem uzticētie stāsti uzrunā, ir radīti ar lielu mīlestību, cieņu un profesionāli ik detaļā. Dalieties savā veikumā, lepojaties ar to un iedvesmojiet!" par ilggadējo draudzību un festivālu teic "Antalis" mārketinga vadītāja Daiga Zvaigzne.
"Latvian Art Directors Club" (LADC) ir biedrība, kas rūpējas par radošo industriju meistarības un profesionālo standartu izaugsmi, izglīto, iedvesmo un iedrošina esošo un nākamo radošo talantu paaudzi, nodrošina pieredzes un informācijas apmaiņu starp radošo industriju profesionāļiem un sabiedrību. Reizi mēnesī LADC organizē pasaules radošāko prātu lekcijas, seminārus un meistarklases tepat pie mums. Reizi gadā LADC rīko gada lielāko notikumu reklāmā un dizainā – radošās izcilības festivālu "Adwards", kur dažādās kategorijās iespējams iesniegt pēdējā gada laikā tapušos darbus. Reizi gadā LADC izdod Latvijas radošo nozaru arhīvu – "Adwards" gadagrāmatu, kurā apkopoti labākie veikumi katra gada griezumā.
Šī organizācija ir vairāk kā 70 valstīs pārstāvēta biedrība ar 40 gadu senu vēsturi. Latvijas "Art Directors Club" šogad aprit 10 gadi un tas ir viens no aktīvākajiem pasaulē.