Tiesa, liela daļa lauku iedzīvotāju daudz biežāk nekā rīdzinieki un citu pilsētu iedzīvotāji arī atzīmēja, ka tā nebūs mainījusies. Tikmēr rīdzinieki un citu pilsētu iedzīvotāji biežāk nekā lauku iedzīvotāji pauduši pesimismu, norādot, ka dzīve būs grūtāka.
Kopumā 2% Rīgas iedzīvotāju norādījuši, ka dzīve pēc pieciem gadiem būs kļuvusi ievērojami vieglāka, 33% uzskata, ka nedaudz vieglāka, 25% norādījuši, kā tā būs tāda pati kā tagad, 11% atbildējuši, ka tā būs nedaudz grūtāka, 9% uzskata, ka ievērojami grūtāka, bet 21% nevarēja pateikt, kā būs.
Starp citu pilsētu iedzīvotājiem 4% uzskata, ka dzīve kļūs ievērojami vieglāka, 31% - ka nedaudz vieglāka -, 29% uzskata, ka tā būs tāda pati, 9% norāda, ka nedaudz grūtāka, tik pat daudzi uzskata, ka ievērojami grūtāka, bet 19% nevar atbildēt uz šo jautājumu.
Savukārt laukos 2% cer uz ievērojami vieglāku dzīvi pēc pieciem gadiem, 36% uzskata, ka tā būs nedaudz vieglāka, tikpat daudzi norāda, ka tā būs tāda pati kā tagad, 6% uzskata, ka nākotne būs nedaudz grūtāka, bet 7% - ka ievērojami grūtāka. 13% nav viedokļa šajā jautājumā.
Izvērtējot, ar kādiem izaicinājumiem Latvijai nāksies sastapties nākamo piecu gadu laikā, rīdzinieki un citu pilsētu iedzīvotāji daudz biežāk nekā lauku iedzīvotāji norādījuši darbaspēka trūkumu un lielāku sociālo nevienlīdzību sabiedrībā. Rīdzinieki arī starp būtiskākajiem izaicinājumiem Latvijai minējuši sliktu ekonomisko situāciju valstī.
Interesanti, ka šajā jautājumā bieži vien rīdzinieku domas sakritušas arī ar lauku iedzīvotāju uzskatiem. Piemēram, rīdzinieki un lauku iedzīvotāji biežāk nekā citu pilsētu iedzīvotāji atzīmējuši, ka vieni no nozīmīgākajiem izaicinājumiem Latvijai varētu būt lielais imigrantu skaits un nesaskaņas starp dažādu tautību pārstāvjiem. Jāpiebilst, ka lauku iedzīvotājus arī biežāk satrauc bezdarba līmenis valstī.
"DNB Latvijas barometrs" ir ikmēneša socioloģiskais pētījums, kurā tiek pētītas konkrētā brīža aktuālās norises sabiedrībai nozīmīgās jomās. Vienlaikus iedzīvotājiem ikreiz tiek uzdots pastāvīgo jautājumu kopums, kas mēnesi pa mēnesim atspoguļo sabiedrības vispārējā noskaņojuma izmaiņas.