Foto: LETA

Kamēr Mārupes novada iedzīvotāji cīnās pret "Rail Baltica" projektu, citi Latvijas iedzīvotāji mudina uz tā rēķina nopelnīt, viņu "ss.lv" piedāvā iegādāties zemes gabalu, kuru šķērsotu "Rail Baltica" līnija, vēsta LTV raidījums "Panorāma".

Sludinājumā norādīts ka, iegādājoties četrus hektārus lielo zemes strēli, iespējams kavēt projekta virzību, bet vēlāk nopelnīt uz tā rēķina.

Sludinājuma ievietotāja raksta: "Nopelni uz "Rail Baltica" rēķina. Pārdošanā brīnumains zemes gabals, kam pāri ieplānota "Rail Baltica" dzelzceļa līnija. Ja vēlies protestēt – iespēja nopirkt šo zemes strēmeli un čakarēt dzelzceļa būvētājiem prātu.

Ja vēlies uzvārīties – būvniekiem būs jāvienojas ar Jums par zemes atpirkšanu. Un kā ziniet – šādos projektos nauda nav jautājums. Līdz dzelzceļa būvniecības sākumam zemi iespējams izmantot piknikiem, nelegālai smilts ieguvei, peintbolam, paslēpēm mežā, reklāmu izvietošanai gar A5 šoseju, kā arī alternatīvā dzīvesveida izkopei, veidojot hipiju komūnas un čigānu taborus."

Tāpat sludinājuma autore piedāvā zemes gabalu "mainīt pret saudzīgi lietotu Porsche Cayenne".

"Es to arī labprāt gribēju turēt divus gadus, jo es zināju, ka tā ir kompensācijas zeme, es varēšu pačakarēt viņus, ideālā gadījumā, ja kāds nopērk un viņam ir vajadzīgs jurists, es esmu gatava pati arī pieslēgties," raidījumam skaidroja sludinājuma autore. "Nopērkot šo zemesgabalu, pa to laiku, tas ir šosejas ceļā, var uzlikt reklāmu, tad pēc diviem gadiem, kad tas ceļš taisīsies, valsts no jums viņu atpirks vai arī iedos tajā pat Olainē citu gabalu, un tā jūs varat tikt pie liela vai pat privātās apbūves gabala."

Dienas laikā ar sludinājuma autoriem esot sazinājušies arī vairāki iespējamie pircēji, vēsta "Panorāma".

Portāls "Delfi" novēroja, ka "ss.lv" ir pieejami pārdošanā vairāki nekustamie īpašumi, kurus šķērsotu "Rail Baltica" ceļš, tostarp Stopiņu novadā un Rīgas rajonā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica II" trase Latvijas teritorijā šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu.

"Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas "Aecom Ltd." 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro. Konkrētais valsts ieguldījums ir atkarīgs no Eiropas Savienības līdzfinansējuma lieluma. "Rail Baltica II" projekts var pretendēt uz līdz par 85% lielu ES līdzfinansējumu.

"Rail Baltica II" dzelzceļa līnijas posma kopējais garums ir 728 kilometri. Tostarp Lietuvā tas būs 264 kilometrus garš, Latvijā - 235, bet Igaunijā - 229 kilometrus garš, tomēr, tā kā šobrīd visās trijās Baltijas valstīs vēl tikai notiek izpēte par precīzu līnijas novietojumu, trases garums varētu tikt koriģēts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!