Neskatoties uz asiem iedzīvotāju iebildumiem pret dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" attīstītāju plānu Āgenskalnā izbūvēt pazemes tuneli, šī projekta versija joprojām ir visreālākā, portālam "Delfi" atzīst "RB Latvija" izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš.
"Tuneļa piedāvājums Āgenskalnā joprojām ir uz galda kā reālākais. Lai samazinātu būvniecības kopējās izmaksas, iegūtu īsāko dzelzceļa trases ceļu, kā arī nākotnē samazinātu ekspluatācijas izmaksas, tunelis joprojām ir loģiskākais trases variants pat ja tā kā atsevišķa būve ir ārkārtīga dārga," skaidro Skrastiņš.
Jau vēstīts, ka sabiedriskā apspriešana uzsākta piecus gadus pirms plānotās būvniecības - kopā potenciālie dzelzceļa attīstītāji saņēmuši 330 iedzīvotāju vēstules ar ieteikumiem , 516 e-pastus un 245 zvanus uz informatīvo tālruni. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības iebilst un pauž neapmierinātību saistībā ar "Rail Baltica" projektu.
- "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs.
- Latvijai tas izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro.
- Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām.
- Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.