Uz Liepājas šosejas remontdarbi šogad notiks vairākos posmos, un to kopējais garums ir 57,3 kilometri. Autoceļa Rīga-Liepāja posmā no Apšupes pārvada pāri dzelzceļam (kas arī tiks pārbūvēts) līdz Anneniekiem tiks veikti segas pastiprināšanas darbi, kā arī atjaunoti tilti pār Bērzi un Bērzupīti. Šī posma līgumcena ir 9,73 miljoni eiro, un to līdzfinansē Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds.
Segas pastiprināšanas darbi tiks veikti arī posmā no Durbes līdz Grobiņai. Projekta izmaksas ir 9,3 miljoni eiro. Šajā sezonā plānots sākt remontdarbus posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam ar Jelgavas-Tukuma ceļu. Remontdarbu, kuru kopējās izmaksas plānotas 16,6 miljoni eiro, laikā tiks veikta tilta pār Lielupi rekonstrukcija, kuras laikā visa satiksme tiks organizēta pa pagaidu tiltu. Līgums par šiem būvdarbiem vēl nav noslēgts.
Tuvākajā laikā sāksies segas rekonstrukcijas būvdarbi uz Vidzemes šosejas posmā no Langstiņiem līdz Garkalnes dzelzceļa pārvadam. Plānots veikt abu brauktuvju vecā asfalta seguma reciklēšanu, šķembu pamata stiprināšanu un jauna trīs kārtu asfalta seguma ieklāšanu. Tiks rekonstruēts arī sapārotais ceļu pārvads pār dzelzceļu un reģionālā autoceļa Garkalne-Alauksts pārvads pār Vidzemes šoseju Garkalnē), kā arī atjaunots gājēju tunelis aiz Langstiņu pagrieziena. Paredzēts, ka šī projekta izmaksas pārsniegs 18 miljonus eiro.
Tāpat šogad tiks veikta Daugavpils-Rēzekne 20 kilometru gara posma rekonstrukcija. Kopējās investīcijas šajā posmā ir 15,4 miljoni eiro.
Jau sākušies darbi Vecpiebalgas novadā uz autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona posmā. Patlaban sākti darbi posmā no Dzelzceļa pārvada līdz Taurenei (no 24,60. līdz 38.kilometram). Nākamajam posmam no Taurenes līdz Vecpiebalgai (no 38. līdz 49.kilometram) pašlaik notiek projektēšanas darbi. Būvdarbi, visticamāk, tikšot sākti nākamajā būvsezonā. Šeit notiks pilna segas rekonstrukcija un jauna tilta izbūve pār Gauju Taurenē. Kopējās izmaksas pārsniegs 11,4 miljonus eiro.
Turpināsies darbi uz Jelgavas šosejas autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene). Rekonstrukcijas darbu laikā paredzēta segas pastiprināšana, pielietojot reciklēšanas metodi, kā arī asfaltbetona seguma nomaiņa. Elejā tiks veikta daļēja ceļa apgaismojuma pārbūve, regulējamas un apgaismotas gājēju pārejas izbūve. Tāpat šajā posmā tiks izbūvētas autobusu pieturvietu platformas. Satiksmes drošības uzlabošanai ir paredzēta koku un krūmu izzāģēšana, transporta atvairbarjeru un ceļazīmju uzstādīšana. Darbu kopējās izmaksas ir 6,8 miljoni eiro, un tos plānots pabeigt šovasar.
Atsākušies arī pērn sāktie būvdarbi autoceļa Tukums-Kuldīga posmā no Zemītes līdz Pūcēm Kandavas novada teritorijā. Šis projekts paredz grants seguma nomaiņu pret asfaltu, kā arī tilta pār Amulu atjaunošanu. Šī objekta rekonstrukcija izmaksās 7,4 miljonus eiro un projektu līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem.
Darbi noritēs vēl vairākos desmitos ceļu posmu visos valsts reģionos.
Šogad dažāda veida ceļu būvniecības un uzturēšanas darbus plānots veikt uz 1000 kilometriem valsts autoceļu, un 2015.gada plānotais finansējums ir līdz 256,143 miljoniem eiro, no kuriem 139,2 miljoni eiro veido valsts budžeta finansējums, un līdz 117 miljoniem eiro - ES fondu līdzekļi.
Kā informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi", valsts budžeta bāzes finansējums valsts autoceļiem šogad ir par 21% lielāks nekā 2014.gadā piešķirtais valsts budžeta finansējums kopumā, kas bija 114,3 miljoni eiro.
Kopējais Latvijas valsts autoceļu garums ir 20 093 kilometri, no kuriem 8743 kilometri ir ar melno segumu, bet 11 350 kilometri - ar šķembu un grants segumu. Lai nodrošinātu valsts autoceļu tīkla uzturēšanu labā stāvoklī, autoceļu remontiem un uzturēšanai gadā būtu nepieciešami 490 miljoni eiro.