Foto: Shutterstock

Balto un brūno olu cenas šogad nav būtiski mainījušās, bet pieprasījums pēc olām, tuvojoties svētku brīvdienām, varētu dubultoties vai trīskāršoties, atzīst mazumtirdzniecības uzņēmumu SIA "Rimi Latvia" un SIA "Maxima Latvija" pārstāvji.

"Maxima" pārstāvis Jānis Beseris atzīmē, ka olu cenas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palikušas līdzīgā pozīcijā, taču tieši šonedēļ gan brūnajām, gan baltajām vistu olām ir īpaša svētku akcijas cena - brūnās olas maksā 87 centus, savukārt baltās - 1,19 eiro par vienu iepakojumu ar desmit olām.

Bet "Rimi" pārstāve Laura Podskočija norāda, ka, piemēram, pagājušajā nedēļā olu pieprasījums ir palielinājies jau par 25%. "Plānots, kas tas vēl palielināsies, tuvojoties svētku brīvdienām, kad tas varētu pat dubultoties vai trīskāršoties."

Šogad "Rimi" piedāvā gan baltās, gan brūnās olas. Baltās olas "Rimi" un "Supernetto" veikalos pārdošanā ir divas nedēļas.

Pērn uz svētkiem "Maxima" veikalos iedzīvotāji svētku nedēļā nopirka vairāk nekā 4,3 miljonus olu. "Arī šogad plānojam, ka visaktīvākā olu pirkšana būs tieši pirmssvētku dienā," piebilst Beseris.

"Maxima Latvija" veikalos un internetveikalā "e-maxima.lv" iedzīvotāji var izvēlēties starp baltām un brūnām vistu olām, kā arī paipalu olām. Lai gan ierasti uz Lieldienām strauji pieaug pieprasījums pēc baltām vistu olām, vairāk pirktas tomēr ir brūnās vistu olas.

Kā paskaidroja tirgotāji, tā kā šogad pareizticīgo konfesija svētkus svin ar nedēļas intervālu, arī pieprasījums varētu sadalīties uz divām nedēļām.

"Jau šobrīd redzam, ka olu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar pagājušo gadu, pieaug pamazām, par aptuveni 12%. Jāpiebilst, ka šogad olu pārdošanas apjomi varētu būt lielāki, jo šogad starp katoļu un pareizticīgo Lieldienām nav tik liels laika posms, kā tas bija pagājušajā gadā," norāda "Maxima Latvija" mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.

Olas ir galvenais pārtikas produkts Lieldienās, atzīmē "Maxima" pārstāvji. Savukārt otrā vietā tiek ierindoti svaigie dārzeņi un augļi, kam seko maizes un konditorejas izstrādājumi, kā arī svaigā gaļa. Tāpat pircēju uzmanība gan pērn, gan šogad dažas dienas pirms svētkiem tiek pievērsta majonēzei, un pircēju groziņos tā parādās arvien biežāk.

"Pagājušajā gadā uz Lieldienām pieauga svaigas gaļas pārdošanas apjomi, kā arī iedzīvotāji vairāk pirka ogles un degšķīdumus, taču tas skaidrojams ar silto un saulaino laiku, kāds tas pērn bija Lieldienu brīvdienās," stāsta internetveikala "e-maxima.lv" vadītāja Sanita Bērziņa.

Ierasti uz svētkiem pieaug arī dažādu olu krāsu, etiķešu, uzlīmju un dekoru pārdošanas apjomi. Šogad populārākas ir kļuvušas dažādas olu uzlīmes un termoetiķetes, jo to pārdošanas apjomi "Maxima" veikalos salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir palielinājušies par 42%.

Savukārt saldumu kategorijā uz svētkiem vispopulārākie ir šokolādes zaķi un olas, kas visvairāk iepriecina mazos svinētājus. Jau šobrīd šokolādes zaķu un olu pārdošanas apjomi "Maxima" veikalos strauji sāk pieaugt, un, salīdzinot ar pagājušo gadu, tie pieauguši par 80%.

Tirgotāji arī atzīmē, ka tradicionāli uz svētkiem ievērojami palielinās pieprasījums pēc svaigajiem dārzeņiem, piena produktiem, majonēzes, zaļajiem zirnīšiem, dažādiem konditorijas izstrādājumiem un Lieldienu saldumiem, kā arī, protams, pēc olu krāsām un citiem Lieldienu dekoriem.

Kas attiecas uz pieprasījumu pēc citām Lieldienu precēm, šobrīd vēl ir grūti prognozēt, kāds precīzi tas varētu būt, jo svētki ir tikai brīvdienās, kad pircēji biežāk nekā ikdienā dosies uz veikaliem veikt savus Lieldienu pirkumus, norāda tirgotāji.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!