rigas_ziemelu_transporta_koridors2
Foto: Publicitātes attēli
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments pārtraucis iepirkumu par Ziemeļu transporta koridora trešā un ceturtā posma būvniecības ieceres tehniskā projekta izstrādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

"Iepirkums tiek pārtraukts, jo pastāv nopietns risks, ka atsevišķu projektā pieteikumā iekļauto aktivitāšu (saskaņojuma saņemšana no inženierkomunikāciju turētājiem un nekustamo īpašumu īpašniekiem) izpilde var netikt izpildīta noteiktā termiņā, kā arī TEN-T piešķirtais finansējums ir jāizlieto līdz 2015.gada 31.decembrim, kas atbilstoši reālai situācijai vairs nav iespējams, radot pašvaldībai papildu finanšu slogu 1,779 miljonu eiro apmērā," teikts paziņojumā.

Janvāra beigās par uzvarētāju attiecīgajā iepirkumā atzina piegādātāju apvienību "G.B.V.", kas sastāv uzņēmumiem "BRD projekts" un "Vektors T". Kopējā līgumcena 2,361 miljons eiro, savukārt prognozētā līgumcena konkursā bija 2,94 miljoni eiro.

Tāpat vēstīts, ka Rīgas domes deputāti februāri beigās atbalstīja aizņēmuma ņemšanu 2,857 miljonu eiro apmērā no Valsts kases vai cita aizdevēja, kas piedāvā izdevīgākus aizņēmuma nosacījumus, detalizētai Ziemeļu koridora trešā un ceturtā posma tehniskā projekta izstrādes finansēšanai.

Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta mērķis ir atslogot no transporta radītās slodzes Rīgas centru, iekļaut Eiropas nozīmes autoceļu tīklā Rīgas ostu un palielināt Latvijas piedāvātā austrumu-rietumu transporta koridora konkurētspēju, tostarp uzlabojot arī vides kvalitāti Rīgā. 

Projekts paredz izbūvēt paaugstinātas caurlaidības autoceļu, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais autoceļa garums ir 30 kilometru. Projekta izmaksas lēstas miljarda eiro apmērā.

Koridors ir sadalīts četros posmos, no kuriem triju posmu lielākā daļa atrodas Rīgas pilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā, bet ceturtais posms atrodas ārpus Rīgas un šķērso daļēji Jūrmalas pilsētas un Babītes novada administratīvās teritorijas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!