Ventspils brīvosta - 8
Foto: Publicitātes foto

Ventspils brīvostas teritorijā pilnsabiedrība "Hochtief Solutions, LNK Industries" nodeva ekspluatācijā 12.piestātni, informē "LNK Group" sabiedrisko attiecību un mārketinga projektu vadītāja Inga Domka.

Papildus piestātnes būvniecībai šis vērienīgais projekts ietvēra zem Ventas esošā kanalizācijas dīķera pārbūvi, dzelzceļa rekonstrukciju un kraujlaukuma būvniecību. Veikta piestātnes akvatorijas un pienākošā kanāla padziļināšana līdz 12,5 metru dziļumam.

Piestātnes būvniecība izmaksāja 15,54 miljonus eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Latvijas uzņēmums AS "LNK Industries" un Vācijas - "Hochtief Solutions Baltics" Ventspils objektā apvienojās pilnsabiedrībā "Hochtief Solutions, LNK Industries" un uzvarēja Ventspils brīvostas pārvaldes izsludinātajā konkursā, 2013.gada augustā noslēdzot līgumu par 12.piestātnes būvniecību brīvostas teritorijā. Kopējais piestātnes garums ir 460 metri, un tā paredzēta "Panamax" tipa kuģu pieņemšanai. 12.piestātnes, kas atrodas blakus paceļamajam tiltam pār Ventu, būvniecība ir būtisks ieguldījums Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstībā, nodrošinot ģenerālkravu un beramkravu apgrozījuma palielināšanos.

Unikalitāti projektam piešķīra dīķera (tuneļa) izbūve, savienojot pilsētas kanalizācijas sistēmas abos Ventas krastos. Tuneli raka un dīķeri tajā ielika mehānismi, kurus vadīja attālināti no krasta. "Latvijā nekur citur vairs nav tāda garuma dīķera tādā dziļumā zem upes gultnes. Tas ir unikāls gadījums, jo parasti dīķerus būvē zem ceļiem," skaidro "LNK Industries" valdes loceklis Jevgenijs Locovs.

Jaunajā tunelī ir divi dīķeri - viens, kas darbojas, un viens rezerves. Iepriekšējais dīķeris, kas bija ierakts 10 metru dziļumā, traucēja padziļināšanas darbu veikšanu. Tagad tas atrodas daudz dziļāk par iepriekšējo.

Piestātnē ir izbūvēti trīs dzelzceļa atzari un astoņi 25 metrus augsti apgaismojuma masti. Daļa no piestātnes ir izbūvēta teritorijā, kas ir atkarota no upes, tādēļ būvniecības vietā nācās izcelt 27 000 kubikmetrus grunts un nomainīt to pret smilšu, grants, šķembu, ģeorežģu un ģeotekstila "pīrāgu", sagatavotu pēc speciālas tehnoloģijas, kas nodrošina lielu nestspēju, tādēļ katra "pīrāga" kārta tika pārbaudīta atsevišķi. Piestātnes kordona līniju notur 318 metrus gara enkursiena no metāla caurulēm, kas iedzītas 37 metru dziļumā, un betona enkuru balsts.

Šis ir viens no projektiem, kuru "LNK Industries" realizē Ventspils brīvostā. Pilnsabiedrība "LNK Industries Group" ar Ventspils brīvostas pārvaldi jau sadarbojusies vairākos vērienīgos projektos: Ventspils brīvostas 1.muliņa demontāža, Ventas tilta rekonstrukcija. Šobrīd turpinās Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu stāvēšanas piestātnes rekonstrukcija, kuru pilnsabiedrība "LNK Industries Group", kurā ietilpst AS "LNK Industries" un AS "Latvijas tilti", uzsāka 2014.gada septembrī. Piestātnes rekonstrukcijas darbus paredzēts pabeigt 2015.gada vasarā.

Pilnsabiedrību "LNK Industries Group" ir dibinājuši divi holdinga "LNK Group" uzņēmumi - AS "LNK Industries" un AS "Latvijas tilti".

AS "LNK Industries" specializējas inovatīvu būvniecības un ražošanas projektu īstenošanā no A līdz Z. "LNK Industries" galvenā darbības sfēra ir rūpniecības, civilo un infrastruktūras objektu būvniecība. Uzņēmums specializējas arī transportēšanas tehnoloģisko sistēmu un nestandarta aprīkojuma projektēšanā, ražošanā un uzstādīšanā, kā arī dzelzsbetona un lielgabarīta metālkonstrukciju ražošanā.

AS "Latvijas tilti" ir viens no lielākajiem būvniecības uzņēmumiem Latvijā, kas specializējas tiltu, ceļa pārvadu un tuneļu būvniecībā un rekonstrukcijā, kā arī jūras piestātņu un krasta stiprinājumu rekonstrukcijā un celtniecībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!