Lielu daļu no Valsts kontroles (VK) pirmdien paustajiem pārmetumiem pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" jau pērn bija konstatējusi Satiksmes ministrija (SM) un pie attiecīgajiem jautājumiem darbs notiek, aģentūrai BNS sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Viņš pateicās VK par revīzijā paustajiem ieteikumiem "Pasažieru vilcienam" un SM, norādot, ka liela daļa pārmetumu gan saistībā ar uzņēmuma finansiālo situāciju, gan neveiksmīgajiem ritošā sastāva atjaunošanas iepirkumiem tika konstatēti jau pagājušā gada vidū, kad SM pieņēma kompānijas iepriekšējās valdes atlūgumu.
Ministrs atzina, ka "Pasažieru vilciens" bija tiešām smagā finansiālajā situācijā, kā arī pēdējais vilcienu iepirkums uzņēmumam nebija "finansiāli paceļams", taču tagad daudzas lietas jau esot sakārtotas. Kompānijas finansiālā situācijā ir uzlabota, samazinot pērn paredzēto zaudējumu apmēru, kā arī "Pasažieru vilciens" strādā, lai izsludinātu ekonomiski pamatotu iepirkumu jaunu elektrovilcienu iegādei.
Viņā norādīja, ka gan "Pasažieru vilciens", gan SM strādās sadarbībā ar VK un Autotransporta direkciju, lai ieviestu revīzijas iestādes ieteikumus, tostarp pie uzņēmuma darbības ilgtermiņa stratēģijas.
Savukārt, runājot par VK pārmetumiem saistībā ar "Pasažieru vilciena" iekšējo pārvaldību, Matīss minēja, ka tas ir jautājums "Pasažieru vilciena" valdei. Aģentūra BNS jau ir vērsusies pie "Pasažieru vilciena" ar lūgumu komentēt VK revīzijas secinājums. Uzņēmuma pārstāvji solīja komentāru sniegt pirmdien vakarā vai otrdien, 21.aprīlī.
VK pirmdien asi kritizēja "Pasažieru vilcienu", norādot, ka revīzijā nav gūta pārliecība, vai uzņēmums 41,6 miljonus eiro izlietojis iespējami efektīvākajā veidā. Tāpat revīzijas iestāde veltīja pārmetumus SM par tās kapitālsabiedrības pārraudzību. VK attiecīgajā revīzijā sniegusi 21 priekšlikumu.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.