Delfi foto misc. - 41911
Foto: LETA

Satiksmes ministrija (SM) vērsīsies Ministru kabinetā, prasot atļaut "Latvijas dzelzceļam" (LDz) nemaksāt dividendes valsts budžetā par 2014.gadu, otrdien paziņoja ministrijas pārstāve Džineta Innusa.

Viņa skaidroja, ka Finanšu ministrijai prasīs piemērot atšķirīgu izmantojamo daļu no peļņas. Ministrija uzskata, ka LDz ir jāļauj nemaksāt vispār vai mazāku daļu par noteikto - 90%.

Dividendes tikšot maksātas no reāli nopelnītas peļņas daļas, kas ir 1,5 miljoni eiro un kas ir dividendes no meitasuzņēmumiem.

Innusa skaidroja, ka ministrija valdībā vērsīsies jau nākamnedēļ.

Uzņēmuma viceprezidents Aivars Strakšas norādīja, ka valsts uzņēmumiem 90% dividenžu novirzīšana valsts budžetā ir problemātiska. Tas neļaujot uzņēmumam attīstīties un arī fiskālais efekts esot negatīvs.

Kā ziņots, uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" peļņa pērn bijusi ap desmit miljoniem eiro, otrdien LTV raidījumā "Rīta panorāma" teica satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Savukārt apgrozījums gada pirmajos mēnešos ir krities par apmēram pieciem procentiem, zināja teikt ministrs. Iemesls kritums esot gan reģiona ģeopolitiskā situācija, gan "ekonomiskas dabas jautājumi" - valūtas kursa svārstības un citi. Taču ministrs izteica cerību, ka šogad "Latvijas dzelzceļš" varēs noturēt pārvadājamo kravu līmeni.

Jau rakstīts, ka 2013.gadā "Latvijas dzelzceļš" strādāja ar apmēram 80 miljonu eiro peļņu un 219 miljonu eiro apgrozījumu.

Valsts AS "Latvijas dzelzceļš" tika dibināts 1994.gadā. Koncerns ir viens no lielākajiem valstī, un tajā strādā vairāk nekā 13 000 darbinieku.

Koncerns "Latvijas dzelzceļš" sastāv no mātesuzņēmuma LDz un četriem meitasuzņēmumiem - SIA "LDz Cargo", kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma "LDz Apsardze".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!