Latvijā nav mērķtiecīgi radīti apstākļi, lai mazinātu tranzīta sektora atkarību no Krievijas kravām, uzskata biedrība "Baltijas Asociācija - transports un loģistika", kas apvieno Ventspils ostā strādājošos komersantus.
Tā uzsver, ka Latvijas tranzīta nozare joprojām ir neaizsargāta pret ģeopolitisko nestabilitāti un potenciālajiem Krievijas stratēģiskajiem lēmumiem.
"Diemžēl, valsts politika ir virzījusies tā, ka tranzīta nozare Latvijā vislielākajā mērā ir atkarīga tikai no Krievijas kravu plūsmām. Mērķtiecīgi un rezultatīvi nav radīti apstākļi, kas kaut kādā veidā tranzīta plūsmas atkarību no Krievijas diversificētu (atlaižu piešķiršana attiecīgam kravu plūsmas virzienam, piemēram, Baltkrievijas, Kazahstānas, Ķīnas vai kravu veidam). Pēdējā laikā masu medijos parādījusies informācija liek prognozēt, ka ietekme tikai pastiprināsies. Krievijas uzņēmumiem (..) savā īpašumā iegūstot gan pārkraušanas uzņēmumus Rīgā ("Riga Coal Terminal"), gan tagad arī dzelzceļa pārvadājumu kompāniju ("Euro Rail Cargo"), šīs valsts biznesa un valdības daļējā kontrolē nonākusi visa tranzīta ķēde caur Latviju," klāstīja asociācijā.
Pēc tajā vēstītā, lai situācija mainītos un tirgū ienākti jauni spēlētāji, valstij ir jārada tam labvēlīgi apstākļi. "Ja atbildīgā ministrija valstiski to neregulēs un neradīs vienlīdzīgus konkurētspējīgus apstākļus (nosacījumus) Latvijas ostām, kravu plūsma Ventspils ostā turpinās samazināties," piebilda biedrības pārstāvji.
Biedrība "Baltijas Asociācija - transports un loģistika" ir dibināta 2006.gadā un apvieno Ventspils brīvostā strādājošos komersantus. Atbilstoši datubāzē "Lursoft" pieejamajam 2014.gada biedrības pārskatam tās biedri ir "Baltijas Ekspresis", "Kālijas parks", "Latvijas Naftas tranzīts", "Ostas flote", "PKL flote", "Ventbunkers", "Ventspils Grain Terminal", Ventspils tirdzniecības osta" un "Mineral-Trans-Serviss".