AS "Pasažieru vilciens" (PV) aktuālajā projekta atskaites posmā informējusi Satiksmes ministriju (SM) par dīzeļvilcienu modernizācijas procesa būtisku aizkavēšanos, pavēstīja PV Mārketinga nodaļas vadītāja Ieva Miežubrāle.
Līgumu parakstījusī pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos.
"PV vairākkārtēji brīdinājusi izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā," uzsvēra Miežubrāle.
PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns klāstīja, ka atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam seši dīzeļvilcienu sastāvi ir nodoti modernizācijai.
"Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau šī gada februārī. Ar šo termiņu rēķinājāmies, gan plānojot PV darbu, gan Eiropas Savienības līdzfinansējuma izmantojumu. Pašlaik esam ieviesuši vairākus ārkārtas pasākumus, lai situāciju stabilizētu un ar pārējiem vilcieniem spētu nodrošināt nemainīgu esošo vilcienu kursēšanas grafiku," viņš minēja. "DMU vilcieni" kavēšanās uzņēmumam jau ir sagādājusi papildu izmaksas.
Pēc Lubāna teiktā, no PV puses līguma nosacījumi pildīti savlaicīgi un precīzi - laikus veikti līgumā paredzētie avansa maksājumi, kā arī savlaicīgi nodrošināta vilcienu sastāvu nodošana izpildītājam.
"Vairākkārt esam brīdinājuši izpildītāju par neiekļaušanos termiņos un no tā izrietošām sekām. Redzot, ka līgumsaistības no piegādātāja puses netiek pildītas, mēs uzsākām pastiprinātu līguma izpildes uzraudzību. Aprēķinātā soda nauda uz šo brīdi sasniedz vairākus simtus tūkstošus eiro, taču joprojām nav pārliecības par termiņiem, kuros vilcienus saņemsim," skaidroja Lubāns.
No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums. Uzņēmēju kavēšanās ar līgumsaistību izpildi rada riskus ES līdzfinansējuma saņemšanai pilnā apjomā, atzīst PV.
Jau vēstīts, ka PV ar uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst "VRC Zasulauks", "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un "Rīgas vagonbūves rūpnīca" parakstījis 21,979 miljonus eiro vērtu līgumu par deviņpadsmit dīzeļvilciena vagonu modernizāciju.
Lielāko daļu - 13 miljonus eiro - no dīzeļvilcienu modernizācijas izmaksām segs Eiropas Savienības līdzfinansējums.
Projektā dīzeļvilcienus plānots aprīkot ar jaunām iekāpšanas sistēmām, klimata kontroli, jaunām sanitārajām telpām u.c. Modernizētajos vagonos būs jaunas sēdvietas, videonovērošanas sistēma un bezvadu internets. Tāpat pasažieriem būs pieejams paaugstināta komforta vagons.