Latvijas un Baltijas maizes tirgū ir asa konkurence un maizes ražotāju starpā veikalos notiek cenu kari, atzinis maizes ražotāja "Fazer Bakery Baltic" rīkotājdirektors Mindaugs Snarskis.
Viņš norādījis, ka maizes tirgū šogad nav paredzamas būtiskas izmaiņas salīdzinājumā ar 2014.gadu, taču konkurence turpinās saasināties. "Tirgus turpina sarukt, konkurence asa, cenu kari veikalu plauktos. Vienīgais, kā augt - atņemt tirgus daļu konkurentam. Ilgtermiņā, domāju, ka visgrūtāk pielāgoties izmaiņām, piedāvājot inovatīvus risinājumus un nodrošinot rentabilitāti, būs vidēja lieluma maiznīcām," atzinis Snarskis.
"Fazer Bakery Baltic" rīkotājdirektors arī pastāstījis, ka maizes tirgus attīstību ietekmē pircēju patēriņa paraduma maiņa - atbildīgāka izvēle un pieprasījums pēc jaunām garšām, ko piedāvā maizes ceptuves lielveikalos. "Piemēram, Somijā, lielākais segments maizes tirgū ir porciju maizes, šo tendenci ir pārņēmusi Igaunija, kur porciju maižu segments ir salīdzinoši liels un turpina augt. Latvijā, lai arī atpaliekam no kaimiņiem, porciju maizes kļūst arvien populārākas," atzinis Snarskis.
Viņš sacījis, ka "Fazer Bakery Baltic" šogad Latvijā plāno strādāt pie produktu portfeļa stiprināšanas, piedāvājot pircējiem jaunas garšas un formātus. "Labs piemērs tam, ka patērētāji novērtē tirgū ienākušus jaunumus, ir mūsu "Fazer Gardā" mini tostermaize. Sākotnējās prognozes jau tagad ir trīskāršojušās un pieprasījums turpina augt," norādījis Snarskis.
"Fazer" maizes ceptuvju darbības vadību Baltijas valstīs nodrošinās jaunizveidotā struktūrvienība "Fazer Bakery Baltic", kurā ir apvienotas trīs Baltijas valstu maiznīcas Tallinā, Ogrē un Kauņā.