AirBaltic
Foto: DELFI

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" potenciālo investoru loks ir paplašinājies, taču Satiksmes ministrijai (SM) joprojām ir virkne mājasdarbu, lai uzņēmuma piesaistītu privāto kapitālu, pastāstīja ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Aprīļa vidū pabeigta "airBaltic" pamatkapitāla palielināšana līdz 82 634 635 eiro, kas bija iespējama, jo Rīgas apgabaltiesa apmierināja SM pieteikumu par prasības nodrošinājuma atcelšanu uz Latvijas valstij piederošajām 224 453 "airBaltic" apķīlātajām vārda akcijām.

Pēc Ozoliņa teiktā, tiesas lēmumam bijusi pozitīva ietekme sarunās par investora piesaisti "airBaltic".

"Sarunas [ar potenciālajiem investoriem] turpinās, un tās ir pastāvīgas. Jautājums ir par to, kādā stāvoklī būs "airBaltic", kad potenciālais investors dos zaļo gaismu veikt padziļināto izpēti jeb 'due dilligence'. Viennozīmīgi pēdējā laika tiesvedību iznākumi mums ļāvuši radīt kompānijai pozitīvāku tēlu, nostiprināt juridisko statusu, bet mums joprojām ir virkne mājasdarbu, kas ir jāizdara," sacīja SM valsts sekretārs, piebilsot, ka potenciālie investori pastāvīgi tiek informēti par aktuālo situāciju "airBaltic".

Runājot par mājasdarbiem, kas vēl jāizdara, viņš atzīmēja, ka uzņēmums joprojām ir iesaistīts aptuveni 10 tiesvedības. Tāpat šogad jātiek skaidrībā ar "airBaltic" konvertējamo obligāciju 14,19 miljonu latu (20,19 miljonu eiro) vērtībā īpašumtiesību jautājumu. Attiecīgās obligācijas no bijušā "airBaltic" akcionāra "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) sākotnēji pārgāja uzņēmuma "Veriko", savukārt vēlāk - "Sevra" īpašumā, kas tās ieķīlājusi "Norvik bankā". Uz obligāciju, kuru apmaiņas termiņš ir šā gada 1.jūlijs, īpašumtiesībām pretendē vairākas personas, un valsts strādā pie risinājuma, lai tās iegūtu savā īpašumā.

Savukārt vaicāts, kādā statusā patlaban ir "airBaltic" tiesvedība ar starptautisko lidostu "Rīga", SM valsts sekretārs minēja, ka "teorētiski risinājums ir tuvu". "Mēs ar to strādājam. Analizējam juridiskos un finansiālos aspektus, pie kādiem varētu pozitīvi procesu pabeigt. Nekādā gadījumā nevar runāt, ka esam strupceļā, bet tas patlaban ir atkarīgs no abu kompāniju spējas ar juridiskajiem un finanšu instrumentiem salikt kopā korektu un drošu izlīgumu. (..) Strādājot pie izlīguma, ir daudz argumentu un aspektu gan no finanšu puses, gan valsts atbalsta puses, kas jāņem vērā," teica Ozoliņš.

Vienlaikus viņš apliecināja, ka, uzlabojoties "airBaltic" stāvoklim, paplašinājies potenciālo investoru loks un tās vairs nav pārsvarā tikai Austrumu kompānijas.

"airBaltic" investors tiek meklēts kopš 2011.gada beigām.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!