Reuters-229 (1)
Foto: Reuters/Scanpix
Jauno prasību kases aparātiem ieviešanas termiņš tiek pārcelts no šī gada 1.jūlija uz 2016.gada 1.janvāri, otrdien nolēma valdība.

Jauno prasību spēkā stāšanās termiņš pagarināts tāpēc, ka patlaban turpinās to saskaņošanas process ar nevalstiskajām organizācijām, kā arī tāpēc, ka tas ir tehnisks projekts, kas saskaņojams ar Eiropas Komisiju un Eiropas Savienības dalībvalstīm atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvām.

Tāpat valdība nolēma arī pagarināt termiņu, līdz kuram lietotājam Valsts ieņēmumu dienestā (VID) ir jāiesniedz ierīces vai iekārtas tehniskā pase, lai reģistrētu kases aparātu, hibrīda kases aparātu, kases sistēmu, specializēto ierīci vai iekārtu vai atsāktu tās lietošanu. Šis termiņš tika pagarināts līdz 2016.gada 30.jūnijam (iepriekš noteiktais termiņš bija 2015.gada 31.decembris).

Kā ziņots iepriekš, stingrākas tehniskās prasības kases aparātiem nepieciešamas, lai izslēgtu krāpniecības gadījumus, neatļauti iejaucoties un manipulējot ar elektronisko kases aparātu sistēmu datiem, kā rezultātā netiek uzrādīti uzņēmumu gūtie ienākumi pilnā apmērā un netiek nomaksāta valsts budžetā ieskaitāmā uzņēmuma ienākuma nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa summa.

VID atgādina, ka izmaiņas elektronisko kases aparātu sistēmas lietošanā un tehniskajās prasībās skars salīdzinoši nelielu komersantu daļu. Tiem nodokļu maksātājiem, uz kuriem attieksies plānotās izmaiņas, hibrīda kases aparāts būs jāsāk lietot tikai gadījumos, ja uzņēmuma apgrozījums noteiktā tirdzniecības vietā iepriekšējo 12 mēnešu laikā pārsniegs 200 000 eiro, bet kases sistēma būs jāsāk lietot tikai gadījumos, ja apgrozījums noteiktā tirdzniecības vietā iepriekšējo 12 mēnešu laikā pārsniegs 1 500 000 eiro.

Savukārt 88% uzņēmumu, kuri savā darbībā izmanto kases aparātus vai kases sistēmas, arī turpmāk varēs izmantot pašreizējos kases aparātus, jo šo nodokļu maksātāju struktūrvienības apgrozījums 2013.gadā nesasniedz 200 000 eiro.

Plānotās izmaiņas abām minētajām nodokļu maksātāju grupām sniegs arī vairākus ieguvumus - kases aparātu ar elektronisko kontrollenti, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu lietotājiem līdz ar jauno prasību ieviešanu vairs nebūs pienākums aizpildīt kases aparāta žurnālu un papīra kontrollenšu vietā turpmāk tiks izmantotas elektroniskās kontrollentes. Minētie atvieglojumi nodrošinās izmaksu ietaupījumu 120 eiro gadā uz vienu žurnālu un 70 eiro gadā uz vienu elektronisko ierīci, kas kopumā veido aptuveni 4,4 miljonu eiro administratīvo izmaksu ietaupījumu gadā.

Aprēķini liecina, ka kopējās jauno prasību izmaksas varētu būt no 7 780 830 eiro līdz 14 124 516 eiro. Sākotnējo ieviešanas izmaksu maksimālais īpatsvars pret nozares 2013.gada kopējo apgrozījumu vidēji veido 0,072%, un minētie ieguldījumi varētu atmaksāties nepilnu divu gadu laikā, norāda VID.

Līdzīgas prasības jau ir spēkā arī tādās nodokļu nomaksas jomā sakārtotās valstīs kā Zviedrija, Beļģija un Vācija, un arī mūsu kaimiņvalstī Lietuvā tādas paredzēts ieviest ar 2017.gadu, atgādina VID.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!