Delfi foto misc. - 42523
Foto: Publicitātes foto

Iedzīvotāju interese par starptautiskās lidotas "Rīga" infrastruktūras attīstības projektu līdz 2020.gadam ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumu interese bijusi ļoti maza, atzina ziņojuma sagatavotāja uzņēmuma "Eiroprojekts" pārstāvis Valdis Felsbergs.

Viņš sacīja, ka uz pirmo sabiedrisko apspriešanu Babītē ieradušies divi iedzīvotāji, bet uz otro apspriešanu Imantā nav atnācis neviens cilvēks.

Savukārt uz pēdējo sabiedrisko apspriešanu ceturtdien Mārupē ieradušies tikai pašvaldības pārstāvji, kuri vairāk interesējušies par Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projektu "Rail Baltica II". "Tas tā nedaudz smieklīgi sanāca, jo "Rail Baltica" nav mūsu kompetencē," sacīja Felsbergs.

Lidotas "Rīga" infrastruktūras attīstības projekti līdz 2020.gadam paredz rekonstruēt 1.peronu (atjaunot perona segumu), renovēt manevrēšanas ceļus C un G (atjaunot perona segumu, uzlabot manevrēšanas ceļu ģeometriju), kā arī paplašināt termināli, tostarp rekonstruēt esošo termināli, tam piebūvēt pasažieru reģistrācijas zāles un drošības kontroles zonas, izbūvēt divas papildus piestātnes E klases gaisa kuģu apkalpošanai, izbūvēt bagāžas šķirošanas un saņemšanas zāli, paplašināt īstermiņa auto stāvvietas (esošās 325 auto stāvvietas paplašināt līdz 1500 auto stāvvietām), izbūvēt lidostasviesnīcu, biznesa un izklaides centru,

Tāpat plānots attīstīt lidlauku, tostarp izbūvēt tehniskās apkopes peronu, helikopteru nosēšanās laukumu, peronu manevrēšanas ceļus aprīkot ar gaismām, rekonstruēt 2.peronu (paredzēt jaunu stāvlaukumu 13 C kategorijas gaisa kuģiem, izbūvēt gaisa kuģu mazgāšanas stāvvietu un papildus platformu), rekonstruēt 4.peronu (atjaunot esošās stāvvietas un izbūvēt jaunas stāvvietas, nodrošināt 5 C kategorijas jeb 3 E kategorijas gaisa kuģu stāvvietas, kā arī stāvlaukumus 15 individuālajiem lidaparātiem), izbūvēt ātro nobrauktuvi, ugunsdzēsības hidrantus gar skrejceļu, rekonstruēt kontrolposteni un citus.

Projekti arī paredz attīstīt atbalstošo infrastruktūru, tostarp modernizēt lidlauka un esošā pasažieru termināla tehniku, rekonstruēt elektrotīklu un transformatoru punktu, izbūvēt 110 kilovoltu apakšstaciju, izbūvēt apkalpojošo ceļu, rekonstruēt lidostas perimetra žogu, izbūvēt avārijas piebraucamo ceļu, degvielas uzpildes hidrantu sistēmu, rekonstruēt tehnisko dienestu ēkas un apkārtējo teritoriju, Muzeja un Pilotu ielas.

Plānots arī izbūvēt jaunu šķeldas katlu māju.

Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!