planespotting08
Foto: DELFI

Liepājas lidosta pēc rekonstrukcijas un lidlauka sertifikācijas darbu varētu sākt 2016.gada pavasarī vai vasarā, piektdien sacīja lidostas apsaimniekotāja "Aviasabiedrība Liepāja" valdes loceklis Agris Sprūde.

Viņš norādīja, ka rekonstrukcija ir jāpabeidz līdz šā gada jūlija vidum un pēc tam sekos lidlauka sertifikācija, saņemot Civilās aviācijas aģentūras izdotu lidlauka apliecību, kur lidlauka darbības veids ir regulāri pasažieru, pasta un kravas pārvadājumi.

Vienlaikus Sprūde atzina, ka lidlauka sertifikācija ir laikietilpīga gan no lidlauka sagatavošanas puses, un arī pats sertifikācijas process var ilgt piecus mēnešus. "Lidostas sertifikācija plānota nākamā gada martā. Tas nozīmē, ka aktīva lidlauka izmantošana var sākties nākamā gada pavasarī, vasaras sezonā," sacīja Sprūde.

Tāpat viņš pastāstīja, ka divas aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētās automašīnas, kuras pēc Liepājas pašvaldības pasūtījuma izgatavo iepirkumā uzvarējušais Polijas uzņēmums "Wawrzaszek ISS", Liepājas lidosta varētu saņemt līdz šā gada beigām.

Jau vēstīts, ka Liepājas lidostā rekonstrukcijas darbi, kas paredz divus kilometrus garā skrejceļa atjaunošanu, kā arī manevrēšanas ceļa, perona, lidjoslas un skrejceļa gala drošības zonu rekonstrukciju,sākti pagājušā gada oktobrī.

"Aviasabiedrība Liepāja" konkursā par lidostas rekonstrukciju uzvarējusi būvkompānija "Binders". Kopējā līgumcena - 7,11 miljoni eiro, tostarp projektā paredzēts piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

Uzņēmumā iepriekš norādīja, ka lidostas rekonstrukcijas projektā galvenie veicamie darbi ir ne tikai divus kilometrus garā skrejceļa atjaunošana, bet arī manevrēšanas ceļa, perona un lidjoslas, kā arī skrejceļa gala drošības zonu rekonstrukcija, ietverot arī lietus ūdens kanalizācijas sistēmas ar attīrīšanas iekārtām rekonstrukciju un drenāžas sistēmas izbūvi. Tas saistīts ar Eiropas Savienības drošības prasībām lidostām un ir nepieciešams, lai lidostu varētu sertificēt starptautiskiem lidojumiem. Tāpat būtiska ir lidostas uguņu sistēmas izbūve, jo esošā sistēma ir būvēta pirms 42 gadiem un būtiski ierobežo reisu regularitāti.

"Aviasabiedrība Liepāja" dibināta 2004.gadā, un tās pamatkapitāls ir 714,4 tūkstoši latu (1,016 miljoni eiro). Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Liepājas pilsētas dome.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!