Latvijas būvkompānija "Latvijas Tilti", kas Lietuvas tiesā ir apstrīdējusi Viļņas rietumu apvedceļa projekta konkursu, vēlas saņemt Eiropas Savienības (ES) Tiesas skaidrojumu.
Kompānija ir lūgusi Lietuvas Apelāciju tiesu iesniegt šo lietu ES Tiesai, lai saņemtu tās skaidrojumu. "Latvijas Tilti" norādīja, ka tas darīts, jo apvedceļa projekts ir atklājis līdz šim neatrisinātus jautājumus par ES direktīvu attiecināšanu uz publisko iepirkumu konkursiem Lietuvā.
"Tas nav tikai viena projekta jautājums. Lietuvas tiesu lēmumi var noteikt spēles noteikumus, kurus nākotnē ievēros viss valsts vai pat ES ceļu būves sektors." paziņoja "Latvijas Tilti" valdes priekšsēdētājs Genadijs Kamkalovs.
"Tiesas lēmumi noteiks, vai caurskatāmības latiņa konkursa procesos Lietuvā paliks zemā līmenī, pelēkajā zonā, kas raisa daudz šaubu, vai arī tiks ieviesti vispārpieņemti caurskatāmības standarti," viņš sacīja.
Apelācijas tiesas pārstāve Kristina Petrošiene atklāja, ka tiesa šo jautājumu izskatīs otrdien.
Ja tiesa nolemtu vērsties ES Tiesā, projekta virzība apstātos vismaz uz diviem gadiem.
Jau vēstīts, ka "Latvijas Tilti" un tā partneris Lietuvā "Kauno keliai" vērsušies Lietuvas Konkurences padomē saistībā ar Viļņas apvedceļa būvniecību, lūdzot pārbaudīt, vai konkursā uzvarējušie uzņēmumi nav slēguši konkurenci iegrožojošas vienošanās un vai tie nesadalīja apvedceļa būvniecības darbus.
Martā konkursā uzvarēja konsorcijs "Kauno tiltai", kas apvieno Viļņā bāzēto ceļu un inženiertīklu būves kompāniju "Fegda", Francijas kapitāla ceļubūves kompāniju "Eurovia Lietuva", Somijas kapitāla uzņēmumu "Lemminkainen Lietuva" un koncerna "Icor" kontrolēto uzņēmumu "Axis Power".
"Latvijas Tiltu" un "Kauno keliai" skatījumā aizdomas raisa tas, ka konkursa uzvarētājiem pievienojās "Axis Power", kas pirms tam apstrīdēja konkursu.
"Latvijas Tiltu" un "Kauno keliai" pārsūdzību dēļ ir apturēts 90 miljonu eiro vērtais iepirkums par Lietuvas galvaspilsētas Viļņas rietumu apvedceļa pagarināšanu.