Patlaban Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBaltic" nevajadzētu pilnībā privatizēt un šāds jautājums nav Satiksmes ministrijas (SM) dienaskārtībā, aģentūrai BNS sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, komentējot uzņēmuma vadītāja Martina Gausa pausto, ka piecu gada laikā "airBaltic" tiks pilnībā privatizēta.
Viņš uzsvēra, ka Gausa paustais ir tikai viedoklis. Privātā kapitāla piesaiste kompānijai esot nepieciešama veiksmīgai tālākai attīstībai, taču, lai uzņēmums saglabātu nacionālās aviokompānijas statusu, valstij jāsaglabā vismaz 50% plus vienu akciju "airBaltic" kapitālā.
Vienlaikus viņš minēja, ka attiecībā uz "airBaltic" valsts mērķis ir nodrošināt pēc iespējas plašāku savienojumu tīklu Latvijas iedzīvotājiem, nevis par katru cenu privatizēt kompāniju. Tāpat būtiski esot valstij saglabāt ietekmi lēmumos par "airBaltic" stratēģisko attīstību.
Pēc ministra teiktā, labs veids, kā nodrošināt plašu savienojumu tīklu, būtu Lietuvas un Igaunijas iesaistīšanās "airBaltic" kapitālā.
Kā vēstīts, trešdien, 17. jūnijā, Gauss Baltijas valstu žurnālistiem pauda pārliecību par pilnīgu "airBaltic" privatizāciju piecu gadu laikā. Kompānijas privatizācija varētu notikt pakāpeniski - investoram sākumā iegūstot mazākuma daļu "airBaltic" kapitālā, bet pēcāk - jau kļūstot par vairākuma akcionāru.
Vienlaikus viņš pauda, ka valsts jau patlaban būtu gatava pilnīgai kompānijas privatizācijai un piecu gadu laikā tas notikšot.
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Lidsabiedrības lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.