Pret dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektu vēl iebilst tikai Mārupes novada pašvaldība, piektdien LNT raidījumā "900 sekundes" apliecināja projekta darba grupas pārstāvis Neils Balgalis.
Viņš norādīja, ka Mārupes pašvaldībai arvien ir iebildumi un diskusijas turpinās. Pašvaldības iebildumi saistīti ar dzelzceļa trases novietojumu.
"Bet tam mums ir risinājums, kas balstīts uz mārupiešu iesniegtajiem priekšlikumiem," minēja Balgalis.
Savukārt, piemēram, Ķekavā izdevies panākt, ka trase nešķērsos trīs mājas, kā arī savietot dzelzceļa līniju ar autoceļu.
Balgalis arī norādīja, ka, iespējams, Rīgā, Āgenskalnā, tunelis nebūs jābūvē, jo varētu izmantot esošo sliežu ceļu. Gala lēmums gan gaidāms septembrī.
Projekta ietvaros plānots gan pārbūvēt Rīgas dzelzceļa staciju un starptautisko autoostu "Rīga", gan nojaukt dzelzceļa uzbērumu, kas pašlaik sadala pilsētu divās daļās, klāstīja Balgalis.
Jau vēstīts, ka vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības sākotnēji iebilda pret "Rail Baltica" projektu.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro.
Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.