Šī gada 1. jūlijā stāsies spēkā grozījumi Negodīgas komercprakses aizlieguma likumā un Reklāmas likumā, kā arī līdz 100 tūkstošiem eiro tiks palielināts maksimālais soda naudas apmērs par negodīgu komercpraksi, portālu "Delfi" informēja Ekonomikas ministrijā (EM).
Likuma grozījumi paplašinās Patērētāju tiesību aizsardzības centra un citu uzraudzības iestāžu pilnvaras negodīgas komercprakses gadījumos.
"Izmaiņas likumos tika izstrādātas ar mērķi motivēt uzņēmējus īstenot godīgu komercpraksi un ievērot reklāmām izvirzītās prasības, vienlaikus dodot iespēju komersantiem brīvprātīgi novērst pārkāpumu bez soda sankciju piemērošanas," skaidroja EM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.
Viņa norādīja, ka iepriekšējais normatīvais regulējums nav bijis gana efektīvs pārkāpēju atturēšanā no aizliegtas komercprakses īstenošanas, jo samaksāt soda naudu bijis izdevīgāk nekā pildīt uzraudzības iestādes lēmumus un pārtraukt negodīgas komercprakses īstenošanu.
"Ja pārkāpējs ilgstoši nepildīs uzraudzības iestādes pieņemto lēmumu vai tiks konstatēts būtisks kaitējums patērētājiem, uzraudzības iestādes varēs ierobežot vai slēgt negodīgas komercprakses īstenotāja elektroniskā līdzekļa (piemēram, mājaslapas vai domēna vārda) darbību. Tāpat šādos gadījumos uzraudzības iestādes varēs pat apturēt negodīgas komercprakses īstenotāja vai tā uzņēmuma (struktūrvienības) darbību,'' norādīja Urpena.
Savukārt komersanta motivācijai brīvprātīgi novērst pārkāpumu bez soda sankciju piemērošanas Reklāmas likuma un Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma normas paredz ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam negodīgas komercprakses, tai skaitā maldinošas reklāmas, pārkāpuma gadījumā iespēju rakstveidā apņemties noteiktā termiņā novērst izdarīto pārkāpumu. Urpena informēja, ka šādā gadījumā uzraudzības iestāde nepieņems saistošu lēmumu attiecībā uz pārkāpuma novēršanu un soda uzlikšanu.