Pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) pērn strādāja 61,732 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,9% mazāk nekā 2013.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi saruka 3,9 reizes - līdz 1,088 miljoniem eiro, liecina datubāzē "Lursoft" pieejamais kompānijas finanšu pārskats.
Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka 2014.gada zaudējumi ir saistīti ar pilnā apmērā nesaņemtu kompensāciju par sabiedrisko transporta pakalpojumu pienākumu izpildi. Nesaņemtā kompensācijas summa veido 1,582 miljonus eiro, tādējādi, ja attiecīgie līdzekļi tiktu saņemti, PV pagājušo gadu būtu pabeidzis ar 494,3 tūkstošu eiro peļņu.
Vienlaikus uzņēmums pagājušajā gadā samazināja izmaksas - tās veidoja 60,1 miljonu eiro (par 5,421 miljonu eiro jeb 8,3% mazāk nekā 2013.gadā).
Pēc ziņojumā minētā, PV piederošie vilcieni 2014.gadā pārvadāja pasažierus četros elektrovilcienu maršrutos un piecos dīzeļvilcienu maršrutos. Pārvadāti 18,9 miljoni pasažieru.
PV pagājušajā gadā investējis 8,903 miljonus eiro - 4,554 miljonus eiro veidoja līdzekļi no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, četrus miljonus - līdzekļi no ilgtermiņa aizņēmuma "Danske Bank" Latvijas filiālē, savukārt 350 tūkstoši eiro ieguldīti no uzņēmuma naudas plūsmas.
Kompānija pērn veikusi piecu elektrovilcienu vagonu galveno remontu par 1,072 miljoniem eiro, 18 elektrovilcienu vagonu vidējo remontu par 2,413 miljoniem eiro, savukārt divu dīzeļvilcienu kapitālajā remontā ieguldīti 340 tūkstoši eiro. Tāpat pagājušajā gadā PV veica avansa maksājumus 4,86 miljonu eiro apmērā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projekta par 19 dīzeļvilcienu modernizāciju ietvaros.
Savukārt pārējos pamatlīdzekļos un nemateriālajos ieguldījumus uzņēmums pērn investēja 218 tūkstošus eiro.
Vienlaikus PV vadība atzīmē riskus, kas saistīti ar dīzeļvilcienu modernizāciju. "Projekta izpildes gaitā ir konstatētas darbu izpildes termiņu novirzes salīdzinājumā ar sākotnēji plānoto projekta izpildes grafiku, kas rada risku pilnība līgumā noteiktajos termiņos nepabeigt dīzeļvilcienu modernizāciju un neapgūt piešķirtos Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. Līgumā ar darbu izpildītāju pilnsabiedrību "DMU vilcieni" ir iestrādāti aizsardzības mehānismi, lai minimizētu iespējamos PV zaudējumus līguma pienācīgas neizpildes gadījumā," teikts ziņojumā.
Savukārt šogad turpinājies darbs pie izmaksu samazināšanās. Atcelti vilcienu reisi agrās rīta un vēlās vakara stundās, kurās praktiski nav pasažieru plūsmas, savukārt dīzeļvilcienu maršrutu posmos ar mazu pasažieru plūsmu vilcieni aizvietoti ar PV organizētiem autobusu pārvadātājiem.
Lai nodrošinātu pasažieru plūsmas pieaugumu un optimizētu kompānijas darbu, kompānija nākotnē iecerējusi atjaunot ritošo sastāvu, Rīgā un Pierīgā (piecos Rīgas apkārtnes virzienos) ieviest jaunu vilcienu kustības grafiku, kas maksimumstundās būs iespējami pietuvināts intervāla grafikam, kā arī ieviest jau biļešu tirdzniecības un pasažieru uzskaites sistēmu ar mērķi veicināt pasažieru "pašapkalpošanos" biļešu iegādes un pārbaudes procesos.
Tāpat PV iecerējis izstrādāt jaunu braukšanas maksas (tarifu) sistēmu (zonu tarifi), kā arī ieviest jaunas lojalitātes programmas un rosināt piešķirt atlaides dažādiem sociālajiem slāņiem - skolēniem, pasažieriem, pensionāriem.
2013.gadā PV strādāja ar 64,213 miljonu eiro apgrozījumu un 4,232 miljonu eiro zaudējumiem.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.