Turpmāko gadu laikā Rīgā ir plānots izbūvēt jaunu tramvaja līnijas posmu, kas savienos 6. tramvaja maršrutu un 5., 9. tramvaja maršrutu, lai nodrošinātu videi draudzīga elektrotransporta kustību Skanstes ielā, pastāstīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses pārstāvis Viktors Zaķis.
Plānots, ka līnija tiktu izbūvēta pa maršrutu Pērnavas iela-Senču iela-Zirņu iela-Skanstes iela-Sporta iela. Jaunā posma garums plānots aptuveni 3,6 kilometri. Tāpat plānots rekonstruēt 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūru līdz pilsētas centram, kā arī tramvaju depo teritorijā Brīvības ielā 191. Rekonstruējamā posma garums plānots aptuveni trīs kilometri.
Projekts ietver arī 12 zemās grīdas tramvaju iegādi.
Projektu plānots realizēt, galvenokārt izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus - Eiropas Komisijas 2014. gada 11. novembrī apstiprinātās Latvijas izstrādātās Kohēzijas politikas fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru" ietvaros.
Projekta iesniegums tiks iesniegts atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem. Pašlaik "Rīgas satiksme" ir sākusi darbu pie nepieciešamās informācijas sagatavošanas.
Projektu īstenos, ja tiks piešķirta nauda no Eiropas Kohēzijas fonda. Tā provizoriskās izmaksas ir aptuveni 90 miljoni eiro, no kurām līdz 76 miljoniem eiro sedz Kohēzijas fonds, bet atlikusī daļa ir "Rīgas satiksmes", Rīgas domes vai valsts finansējums. Precīzāks finanšu izklāsts projektam varētu būt zināms pēc tehniskā projekta izstrādes, norāda uzņēmumā.
Ja Eiropas fonda nauda tiks piešķirta, projekts ir jāpabeidz ne vēlāk kā līdz 2023. gadam. "Rīgas satiksme" gan plāno, ka būvdarbi varētu tikt sākti pēc diviem trim gadiem.