VSIA "Latvijas Radio" 2014. gadā apgrozījis 9 176 443 eiro, kas ir pieaugums par 24% salīdzinājumā ar 2013. gadu, kad radio strādāja ar 7 391 659 eiro apgrozījumu, liecina "Firmas.lv" informācija.
Pērn Latvijas Radio nopelnījis 147 877 eiro, kas ir ievērojams pieaugums salīdzinājumā ar 2013. gadu, kad Latvijas Radio nopelnīja 4822 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.
Gada pārskata ziņojumā teikts, ka 2014. gads bijis Latvijas Radio attīstības un jaunu izaicinājumu gads, kad sākti jauni, stratēģiski nozīmīgi projekti un sasniegtas jaunas auditorijas.
Pateicoties piešķirtajiem līdzekļiem "Latvijas Radio 5 - "Pieci.lv"" izveidošanai, kā arī vienreizējo pasākumu atspoguļošanai programmās - "Rīga - Eiropas kultūras galvaspilsēta 2014", Eiropas Savienības prezidentūras, Soču olimpiskās spēles, studentu dziesmu svētki "Gaudeamus" un citiem - saņemtās valsts dotācijas apjoms 2014. gadā pieauga kopumā par 1 909 226 eiro jeb par 31,7%, salīdzinot ar 2013. gadu.
Reklāmas ieņēmumu plāns, galvenokārt pateicoties politiskās reklāmas ieņēmumiem, izpildīts par 129%, kas nozīmē vairāk nekā 40% pieaugumu, salīdzinot ar 2013. gadu, teiks vadības ziņojumā.
"Var uzskatīt, ka 2014. gada sabiedriskajā pasūtījumā izvirzītie mērķi - bērnu un jauniešu auditorijas piesaiste, interneta auditorijas palielināšana, esošās radio auditorijas noturēšana, finansējuma, tai skaitā reklāmas ieņēmumu, palielināšana - kopumā ir sasniegti," teikts 2014. gada pārskata vadības ziņojumā.
Latvijas Radio kopējais klausītāju skaits pēc pētījumu kompānijas TNS datiem 2014. gadā vidēji sasniedza 846 000 klausītāju. Sabiedrības sezonāli izlīdzinātā vidējā auditorija 2014. gadā veido 39% tirgus daļas.
Papildus piešķirtais finansējums "Latvijas Radio 4" apraides tīkla uzlabošanai un paplašināšanai Latgalē ir ļāvis uzstādīt jaunus raidītājus un uzlabot esošo darbību, tādējādi panākot "Latvijas Radio 4" 52% teritorijas pārklājumu un ļaujot sasniegt 78% Latvijas iedzīvotāju.
Papildus piešķirtais finansējums 2014. gadā "lsm.lv" portālam ļāvis būtiski palielināt apjomus un kvalitāti saturam. 2014. gadā divkāršots līdzekļu apjoms satura ražošanai internetā - iekļaujot papildu finansējumu krievu un angļu satura attīstībai. Portālā pieaudzis arī Latvijas Radio un Latvijas Televīzijas radītais satura apjoms, kā arī strādāts pie "lsm.lv" žurnālistu orģinālmateriālu un projektu attīstības.
Daļa līdzekļu sabiedrisko mediju vienotajam ziņu portālam "lsm.lv" ir novirzīti no Sabiedrības saliedēšanas, nacionālās identitātes un valsts valodas pozīciju nostiprināšanas pasākumiem un informatīvās telpas stiprināšanai paredzētā finansējuma, informēja Latvijas Radio preses sekretāre Laura Elizabete Vanaga.
2014. gadā tika piešķirti papildu valsts dotācijas līdzekļi vienreizējo pasākumu atspoguļošanai - 1 781 929 eiro apmērā, tai skaitā - 32 546 eiro pasākumu, kas veltīti Baltijas ceļa 25. gadskārtas atceres atspoguļošanai programmās, 44 781 eiro - Soču olimpisko spēļu atspoguļošanai, 217 432 eiro - sabiedrības saliedēšanas, nacionālās identitātes un valsts valodas pozīciju nostiprināšanas pasākumiem, 326 965 eiro - "Rīga - 2014. gada Eiropas kultūras galvaspilsēta" pasākumu atspoguļošanai, 763 883 eiro - jauniešu multimediālās platformas "Latvijas Radio 5 - "Pieci.lv"" izveidošanai, 150 160 eiro - ES Padomes prezidentūras notikumu atspoguļošanai, 42 202 eiro vēlēšanu atspoguļošanai programmās, 5371 eiro - Baltijas studentu dziesmu un deju svētku "Gaudeamus" pasākumu ietveršanai programmās, 198 589 eiro - Informatīvās telpas stiprināšanai un "Latvijas Radio 4" apraides teritoriālajai paplašināšanai, teikts vadības ziņojumā.
Reklāmas izveidošanas izmaksas 2014. gadā bija 68 560 eiro, norādīts gada pārskatā.
Radio programmu izplatīšana 2014. gadā notika piecos FM tīklos, izmantojot VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" raidītājus.
Latvijas Radio ir nacionāla mēroga radiouzņēmums, kas dibināts 1925.gada 1.novembrī. Pašreiz tas nodrošina piecas pamatprogrammas.