Krievijas dzelzceļš varētu pārtraukt ogļu kravu virzību caur Rīgas ostu, liecina Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāja Andra Amerika (GKR) rīcībā esošā informācija.
Ja neoficiālā informācija apstiprināsies, tad tas varētu nest 130-140 miljonus eiro lielus zaudējumus, pauda Ameriks LVT raidījumā "Rīta Panorāma".
"Tas varētu ietekmēt situāciju ļoti nopietni, jo ogļu kravas ir vairāk nekā trešdaļa no visām kravām, kas tiek apkalpotas ostā," uzsvēra Ameriks, viņš pauda cerību, ka ceturtdienas laikā tiks uzzināta plašāka informācija. "Es ceru, ka šī informācija neapstiprināsies, taču parasti pēc neoficiālas informācijas, seko nākamie soļi."
Neoficiālā informācija pagaidām attiecas tikai uz Rīgas ostu, bet ne citām Latvijas ostām.
Lai gan Rīga ir lielākā Baltijas osta, tomēr ģeopolitika ietekmē – konteineru kravas ir kritušās par 10%, pauda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs.
Vaicāts, vai brīvosta var gatavoties iespējamajām pārmaiņām, Ameriks atbildēja: "Ko mēs varam gatavoties? Sliežu platums ir atbilstošs Krievijas platumam..."
Savukārt Eiropas Parlamenta deputāts Andrejs Mamikins (GKR) raidījumam norādīja, ka "Latvijas Dzelzceļš" bijušā valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšana var samazināt dzelzceļa kravu tranzītu no Krievijas caur Latviju.
Ziņots, ka KNAB sācis kriminālprocesu pret Magoni par kukuļa lielā apmērā piedāvājuma pieņemšanu.
Vēstīts, ka Rīgas brīvostai pērn ieņēmumu pārsniegums pār izdevumiem bija 8,7 miljoni eiro un tas ir par aptuveni vienu miljonu mazāk nekā 2013. gadā, liecina ostas gada pārskats, kas jūlija sākuma apstiprināts valdē.
Pērn Rīgas ostā pārkrauti 41,08 miljoni tonnu, un tas ir par 15,8% vairāk nekā 2013. gadā.