Viņaprāt, neviens nevēlas, lai Krievijas uzņēmēji, kas transportē kravas caur Latviju būstu zaudētāji. "Tādēļ, es nedomāju, ka atbilst patiesībai tas, ka pilnīgi visas Krievijas kravas tiek apturētas un tiek remontēti visi posmi - gan tie, kas ved pa tiešo no Krievijas, gan arī tie, kas ved caur Baltkrievijas teritoriju," teica Matīss.
Pēc satiksmes ministra domām, ietekme šādam Krievijas lēmumam uz Latvijas tranzīta sektoru nebūs graujoša. "Protams, sākoties remontam caurlaides spēja būtiski samazināsies, tas ir fakts, taču šobrīd ir grūti prognozēt, par cik procentiem un kādā veidā," atzina ministrs.
"Neapšaubāmi, kravu kritums būs, bet kā man skaidroja Morozova kungs [Krievijas dzelzceļa vadītāja pienākumu izpildītājs] tas varētu būt pārsvarā septembrī. Teorētiski, ja skatās gadu kopumā, tad kritumam nevajadzētu būt dramatiskam," teica Matīss.
Viņš arī atzīmēja, ka Krievijas lēmumam neredz citu iemeslu kā vien tehniskus.
Vēstīts, - "Latvijas Dzelzceļš"(LDz) saņēmis informāciju, ka saistībā ar sliktā stāvokli esošo sliežu ceļu uz Latviju nākamo divu mēnešu laikā tiks veikti remontdarbi un šajā laikā kravu caurlaide attiecīgajā virzienā būs ļoti zema.
Kompānijas pārstāvji šādu informāciju telefoniski esot saņēmuši no vairākiem Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem, tostarp kompānijas prezidenta pienākumu izpildītāja. Vairāk informācijas LDz rīcībā neesot - gan saistībā ar konkrētiem sliežu ceļiem, kurus paredzēts remontēt, gan ar to, ko tieši nozīmē "ļoti zema kravu caurlaide". Zemāka ranga Krievijas dzelzceļa amatpersonas esot minējušas, ka kravas virzienā uz Latvijā apstāsies pilnībā.
Tāpat ziņots, ka Matīss un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks saņēmuši neoficiālu informāciju par iespējamu Krievijas ogļu un minerālmēslu kravu plūsmas apturēšanu caur Rīgas ostu.
Tranzīta nozares eksperti neoficiālās sarunās aģentūrai BNS atzina, ka Krievijas dzelzceļa iespējamais lēmums par ogļu un minerālmēslu kravu plūsmas pārtraukšanu, visticamāk, varētu būt saistīts ar LDz bijušā valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanu un atbrīvošanu no amata. Šādu iespēju neizslēdza arī satiksmes ministrs.
Rīgas brīvostā šogad septiņos mēnešos pārkrāva 23,709 miljonus tonnu kravu, kas ir par 1% vairāk nekā pērn attiecīgajā laikā. 2014.gadā kopumā Rīgas ostā pārkrāva 41,08 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš.
Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.