"Lai varētu izpildīt Eiropas Savienības drošības prasības un sertificēt lidostu starptautiskiem lidojumiem, ir paveikts ļoti liels darbu apjoms. Būvuzņēmējs "Binders" ir rekonstruējis skrejceļu tā esošajos izmēros - 2002 metru garumā un 40 metru platumā. Savukārt manevrēšanas ceļš ticis paplašināts no 14 metriem uz 18 metriem," norāda SIA "Aviosabiedrība Liepāja" valdes loceklis Agris Sprūde.
Lai lidosta varētu sekmīgi funkcionēt un veidoties par starptautiskas nozīmes galamērķi gan tūristiem, gan arī uzņēmējiem, katrai lietai ir būtiska nozīme. Viena no lielākajām, redzamākajām un pasažieriem jūtamākajām vietām būs pats skrejceļš.
Uzklātais skrejceļa segums ticis testēts, pārbaudot to ar smagumu, slogojot, kā arī īstenojot kontrolurbumus, lai pārbaudītu tā kvalitāti. "Latvijas valsts ceļi" ceļu laboratorija testējusi skrejceļa līdzenumu un rezultāti parāda, ka tas atbilst visaugstākajām prasībām.
Kā norāda Sprūde, šāda apjoma pārmaiņas lidostā nebija pieredzētas vairāk nekā 40 gadus. "Gan lidostas segums bija savu laiku nokalpojis, gan gaismu sistēma tehniski novecojusi, kas vairs neļautu apkalpot lidojumus visos laika apstākļos. Modernizējot gaismu sistēmu, būtiski palielināsim iespēju veikt regulārus lidojumus arī sniegputeņa un miglas apstākļos, kas nav iespējams ar līdzšinējo gaismu sistēmu. Rekonstruējot lidostas skrejceļu, esam būtiski pavirzījušies uz priekšu pretim lidostas sertificēšanai un regulāro lidojumu atjaunošanai," pauž Sprūde.
Patlaban vēl tiek modernizēta lidostas gaismu sistēma un tiek gatavota dokumentācija, lai lidostas rekonstrukcijas darbus, tostarp jaunizbūvēto skrejceļu, nodotu ekspluatācijā.
Lai lidostu nākamā gada pavasarī varētu virzīt uz sertificēšanu, patlaban tiek gaidīts, kad Polijas uzņēmums "WAWRZASZEK ISS" Liepājas lidostas vajadzībām izgatavos un piegādās divas aviācijas glābšanas un ugunsdzēšanas specializētās automašīnas. Paredzēts, ka abas automašīnas līdz Liepājas lidostai nonāks jau šī gada beigās.
Tāda veida šī ražotāja specializētās lidlauku ugunsdzēšanas automašīnas būs pirmās Baltijas valstīs. Savukārt pasaulē ražotāja "WAWRZASZEK ISS" automašīnas izmanto specializētie glābšanas dienesti vairāk nekā 60 valstīs, lielākoties Centrāleiropā un Skandināvijas valstīs.
Lai Liepājā varētu atsākt regulārus lidojumus, vēl ir jāīsteno lidostas sertificēšana un līgumu noslēgšana ar aviosabiedrībām. "Ja viss noritēs, kā iecerēts, pirmos lidojumus no Liepājas lidostas varēs uzsākt jau 2016. gada vasarā," apņēmības pilns ir Sprūde.
Lai veicinātu piekļuvi lidostai, šogad plānots uzsākt arī Liepājas lidostas pievedceļa seguma atjaunošanas darbus.
Kohēzijas fonda projekta "Liepājas starptautiskās lidostas attīstība" kopējās izmaksas ir 9,273 miljoni eiro, tostarp attiecināmās izmaksas ir 9,179 miljoni eiro. Kohēzijas fonda finansējums ir 7,802 miljoni eiro, bet privātais finansējums - 1,377 miljoni eiro. Neattiecināmās izmaksas ir 94,5 tūkstošie eiro.