Satiksmes ministrija (SM) skaidro, ka "Eiropas dzelzceļa līniju" plānotais pamatkapitāla palielinājums 680 tūkstošu eiro apmērā tiks izlietots, 650 tūkstošus eiro ieguldot "RB Rail", tādējādi iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomu.
Savukārt 30 tūkstoši eiro tiks izlietoti, lai nodrošinātu "Eiropas dzelzceļa līniju" darbību.
Saskaņā ar "RB Rail" akcionāru līgumu, akcionāri vienojušies veikt tālākus kapitālieguldījumus, trīs reizes veicot akciju kapitāla palielināšanu un nodrošinot, ka Latvijas, Lietuvas un Igaunijas akcionāriem saglabājas proporcionāli vienāds akciju sadalījums.
Jūlija sākumā akcionāri lēmuši palielināt akciju kapitālu no 1 950 000 eiro līdz 1 950 003 eiro. Pēc kapitāla palielināšanas katram akcionāram tiek izsniegta viena akcija ar nominālvērtību viens eiro un katrs akcionārs par akciju samaksā 650 tūkstošus eiro, no kuriem viens eiro ir nominālvērtība, bet 649 999 eiro - emisijas uzcenojums.
"Eiropas dzelzceļa līniju" galvenie uzdevumi ir īstenot Eiropas sliežu platuma valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecības pārraudzību atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, kā arī, sadarbībā ar atbildīgo nozares ministriju, īstenot Latvijas interesēm atbilstošu (Igaunijas un Lietuvas līdzdalības apjomam proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apjomā) līdzdalību Baltijas valstu "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošanai izveidotajā kopuzņēmumā - "RB Rail", atgādina SM.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" dibinātas 2014. gada oktobrī un uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir valsts.
Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" galvenais uzdevums būs "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšana, būvniecība un mārketings. Kompānija dibināta pērn novembrī, akcionārs no Latvijas puses ir "Eiropas dzelzceļa līnijas".
"Rail Baltica" projekts, kas paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, visām trim valstīm kopā izmaksātu 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām.