Lai novērstu notekūdeņu no pasažieru kuģiem piesārņojumu Baltijas jūrā, plānots ostās izveidot pieņemšanas iekārtas un astoņu valstu ostas un termināļi ir apņēmušies tādas ierīkot, šonedēļ Ostu padomē informēja Vides un reģionālās attīstības pārstāvji.
Grozījumi par izmaiņām jau pieņemti 2011.gadā. Taču, lai prasības varētu stāties spēkā, Baltijas reģiona valstīm ir jāpaziņo Starptautiskajā jūrniecības organizācijā (IMO), ka ostās un termināļos, kuras izmanto pasažieru kuģi, ir atbilstošas iespējas un nodrošinājums kuģu notekūdeņu pieņemšanai. Krievijas iebildumu dēļ dalībvalstīm nav izdevies vienoties par kopīga paziņojuma iesniegšanu IMO visa Baltijas jūras reģiona valstu vārdā. Krievijas puse, lai arī varētu nodrošināt šis prasības, nevēloties šobrīd iesaistīties šajā procesā.
Līdz ar to Baltijas jūras piekrastes valstis, izņemot Krieviju, pieņēmušas lēmumu iesniegt paziņojumu par atbilstošu notekūdeņu pieņemšanas iekārtu esamību astoņu valstu ostās un termināļos. Priekšlikumi vēl tika skatīti Eiropas Savienības padomē septembra sākumā, un plānots, ka prasību priekšlikumi tiks izplatīti oktobrī, bet diskusija IMO notiks aprīlī.
Kā skaidroja VARAM, varētu saglabāties spēkā stāšanās datumi - jauniem pasažieru kuģiem no 2019.gada 1.jūnija un jau esošajiem pasažieru kuģiem - no 2021.gada 1.jūnija. Šos datumus ir atbalstījušas arī Latvijas ostas.