Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" (PV) visus modernizētos dīzeļvilcienus plāno saņemt līdz 28.novembrim, lai gan joprojām uzskata, ka pastāv riski un bažas zaudēt Eiropas Savienības (ES) līdzekļus, informēja PV.
Pirmo vilcienu sastāvu ražotāji solījuši piegādāt novembra vidū un pēc tam pārējos. Uz jautājumu, vai gadījumā, ja termiņi tomēr tiek pārcelti uz decembri, ES līdzekļi tiks zaudēti, PV skaidroja, ka tad ir maināmi līguma nosacījumi, taču, iespējams, līdzekļus vēl varētu saglābt.
PV arī skaidroja, ka ražotājs ir sācis modernizētos sastāvus sertificēt, lai gan pirmie testa braucieni vēl nav veikti.
Kā ziņots, "Rīgas vagonu rūpnīcas" (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts iepriekš skaidroja, ka visi vilcieni uzņēmumam tiks piegādāti līdz decembra sākumam. Modernizācija pirmajam vilcienam ilgšot līdz augusta vidum, un tad sekos sertifikācijas process, kas var ieilgt pusotru vai divus mēnešus.
PV jau maijā informēja Satiksmes ministriju (SM), ka dīzeļvilcienu modernizācijas procesā iespējama būtiska aizkavēšanās. Turklāt situāciju sarežģī fakts, ka 13 miljoni eiro šajā projektā ir piesaistīti kā Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums.
Iepirkuma līguma parakstīšanas tiesības ieguvusī pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā iekļautas RVR, AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un AS "VRC Zasulauks", nespēj iekļauties līgumā paredzētajos termiņos. PV vairākkārtēji brīdinājis izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā.
RVR valdes priekšsēdētājs Kamarūts iepriekš skaidroja, ka dīzeļvilcienu modernizācija ir aizkavējusies, jo Vācijas kompānija "Voith" nav laikā piegādājusi pasūtīto produkciju, taču patlaban situācija normalizējas - pirmās piegādes ir veiktas un nav pamata uzskatīt, ka Latvija varētu zaudēt ES līdzfinansējumu šajā projektā.
No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro piesaistīti kā ES līdzfinansējums.