Viņš skaidroja, ka pašvaldības izveidotā darba grupa ir veiksmīgi sadarbojusies ar pilnsabiedrības "RB Latvija" pārstāvjiem un tā rezultātā izstrādāts trases novietojuma variants, kas skar mazāk privātīpašumus nekā abi sākotnēji piedāvātie risinājumi. Tāpēc pašvaldība kopumā pauž pozitīvu attieksmi pret šo projektu.
"Pašlaik mums ir svarīgi, lai netiktu mainīta sākotnēji paredzētā Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojuma vieta," uzsvēra Ābelnieks.
Viņš norādīja, ka precīzi prognozēt paredzamo balsojumu patlaban ir grūti, jo tas lielā mērā būs atkarīgs no valdības gala lēmuma par trases novietojumu. Tāpat turpinās darbs pašvaldībā izveidotajā darba grupā par projekta "Rail Baltica" īstenošanu, piebilda Bauskas mērs.
Kā ziņots, pilnsabiedrības "RB Latvija" ekspertu veiktie modelēšanas rezultāti liecina, ka no Rīgas pasažieru stacijas līdz lidostai pēc dzelzceļa trases "Rail Baltica" būvniecības realizācijas būs iespējams nokļūt 12 minūtēs, līdz Jaunmārupei - 17 minūtēs, līdz Bauskai - 50 minūtēs, līdz Salacgrīvai - stundas laikā.
Kā skaidro eksperti, aktīvi iesaistoties pašvaldībām, iezīmējies projekta otrajā kārtā veidojamais reģionālo staciju tīkls, arī loģistikas un ražošanas teritoriju izvietojums.
Darbs veikts sadarbībā ar pašvaldībām, pašvaldību un iedzīvotāju darba grupām, organizējot vairāk nekā 40 darba grupu sanāksmes, veicot vairāk nekā 500 individuālu konsultāciju, sarežģītākajās situācijās - tādās kā Salacgrīvā, Limbažos, Sējā, Bauskā - veidojot dialogus starp interešu grupām un vienojoties par iespējamiem risinājumiem. Salacgrīvai un Mārupei izveidotas papildu alternatīvas.
2015.gada oktobrī un novembrī sabiedrisko apspriežu sanāksmēs sabiedrība tiks plašāk iepazīstināta ar izpētes rezultātiem, kas tiek iekļauti Ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumā, kam sekos pašvaldību lēmumi, lai izvēlētos labāko "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijā.