3306521
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kartupeļu cietes ražotājs "Aloja-Starkelsen" nākotnē plāno kļūt par lielāko bioloģiskās kartupeļu cietes ražotāju pasaulē, pastāstīja kompānijas valdes loceklis un līdzīpašnieks Jānis Garančs.

Viņš atzīmēja, ka "Aloja-Starkelsen" ir vienīgais kartupeļu cietes un arī bioloģiskās kartupeļu cietes ražotājs Baltijas valstīs un ir starp trim lielākajiem bioloģiskās kartupeļu cietes ražotājiem pasaulē un nākotnē plāno vēl lielāku izaugsmi. "Bioloģisko kartupeļu cieti mēs sākām ražot 2008.gadā, kad tas bija pavisam neliels apjoms, sākām praktiski no nulles. Mūsu mērķis, protams, ir kļūt par lielāko [kartupeļu cietes ražotāju pasaulē]," sacīja Garančs.

Viņš piebilda, ka no uzņēmuma kopējā apgrozījuma aptuveni 85% produkcijas realizē ārvalstīs un nākotnē eksporta īpatsvaru plānots kāpināt, jo Latvijā patēriņš nepalielinās un arī uzņēmuma tirgus daļu ir praktiski neiespējami palielināt.

Pēc Granča teiktā, uzņēmuma galvenais eksporta produkts ir bioloģiskā kartupeļu ciete un citi produkti, kuros izmanto bioloģisko kartupeļu cieti, tāpēc kompānijas galvenie mērķa tirgi ir valstis, kurās ir vislielākais bioloģisko produktu patēriņš - ASV un Rietumeiropas valstis. "Lielākais patērētājs ir ASV, kam seko vairākas Rietumeiropas valstis, kā piemēram, Vācija, Francija, Itālija, Šveice un Nīderlande. Lai gan šobrīd lielākā bioloģisko produktu izaugsme ir tieši Skandināvijā. Piemēram, pagājušā gadā Zviedrijā bioloģisko produktu pārdošana palielinājās par 40%" sacīja Grančs.

Vienlaikus viņš piebilda, lai arī Ķīnas tirgū bioloģisko produktu patēriņš tik strauji neattīstās, nelieliem nišas produktam tajā ir ievērojams noiets.

Tāpat uzņēmuma mērķos ietilpst plaša patēriņa produktu pārdošanas attīstība zem privāto preču zīmēm gan Skandināvijā, gan Polijā un citviet Rietumeiropā, tostarp uzņēmums plāno sākt tirgot produkciju zem privāto preču zīmēm Čehijas un Nīderlandes tirgos. Tāpat "Aloja Starkelsen" ir izstrādājis attīstības plānu, kā palielināt pārtikas izejvielu pārdošanas apmērus Latvijā, Baltijā, gan arī citās Eiropas valstīs.

Jau vēstīts, ka finanšu gadā, kas ilga no 2013.gada 1.septembra līdz 2014.gada 31.augustam, "Aloja-Starkelsen" strādāja ar 6,265 miljonu eiro apgrozījumu un 163,2 tūkstošu eiro peļņu.

"Aloja-Starkelsen" ir dibināts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 259,1 tūkstotis eiro. Uzņēmums pieder Zviedrijas kompānijai "Sveriges Starkelseproducenter, forening" (97,93%), četrām Latvijas privātpersonam, tostarp Garančam un vienai Zviedrijas privātpersonai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!