Pirms mēneša notikušais darījums, kurā starptautiskais naftas tirdzniecības koncerns "Vitol" iegādājās 43,25%"Ventspils naftas", ir lielākās, bet tikai vienas no daudzām pārmaiņām Latvijas tranzītuzņēmumu biznesā. Lai gan intereses tajā joprojām ir daudziem, nozarē turpinās konsolidācija, ko pirms aptuveni gada aizsācis mierizlīgums Anglijas tiesā, kas no šī biznesa "izslēdzis" vienu no pazīstamākajiem Ventspils uzņēmējiem Oļegu Stepanovu.
Stepanovu Ventspils biznesam tuvustāvošas personas sauc par pirmo zaudētāju desmit gadus Latvijas biznesa vidi satricinājušajā "tranzītkarā". Kā noprotams no "Latvijas kuģniecības" (LK) (kuras 49,94% akciju pieder "Ventspils naftai") pērnā gada pārskata, mierizlīgums tiesvedībā Anglijas tiesā Stepanovam, iespējams, maksājis 20 miljonus ASV dolāru. Tāpat "Latvijas kuģniecības" un līdz ar to pastarpināti "Vitol" rokās nonākusi arī Stepanova firma "Topmar Baltic Investments" - 13,34% akciju īpašnieks vienā no Ventspils lielākajiem un "tranzītkara" centrālajiem uzņēmumiem "Ventbunkers". Lai gan "Topmar" īpašnieks joprojām ir Kiprā reģistrēta firma, valdē un padomē Stepanova cilvēkus nomainījuši "Vitol" pārstāvji.
"Vitol" Latvijas tranzītbiznesā ienāca 2006. gadā, kad publiskā izsolē ar sava koncerna uzņēmuma "Euromin Holdings (Cyprus) Limited" iegādājās līdz tam valstij piederošos 37,75% "Ventspils naftas" akciju. Jau tobrīd Ventspils uzņēmēju – Stepanova, Olafa Berķa, Igora Skoka, Genādija Ševcova un Lembergu ģimenes – savstarpējo biznesu dalīšanu par saskanīgu uzņēmējdarbību nosaukt nevarēja.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv