Lubāns gan atzīst, ka jautājumu par lietotu vilcienu piedāvājuma iespējām pirmajā iepirkumu kārtā ražotāji nereti ir uzdevuši.
Kā skaidro amatpersona, jau kopš iepirkuma izstrādāšanas PV mērķis bija rūpes par to, lai jaunie vilcieni spētu attaisnot pasažieru uz kompāniju liktās cerības par ātriem, ērtiem un uzticamiem pārvadājumiem. "Galu galā ar jauna ritošā sastāva iegādi plānojam ievērojami palielināt arī pasažieru pārvadājumu apjomus, kas, mūsuprāt, ir paveicams tikai ar jauniem, iepriekš neekspluatētiem vilcieniem," uzsver amatpersona. Līdz ar to PV atbilde esot viennozīmīga - lietotu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piedāvājumi netiks izskatīti.
Uz jautājumu, vai iepirkumā pieteikti ir arī Krievijā uzbūvētie vilcieni "Lastochka", kas tapuši, sadarbojoties Vācijas uzņēmumam "Siemens" un Krievijas investīciju kompānijai "Sinara Group", Lubāns skaidro, ka PV nav ziņu par to, ka "Krievijas dzelzceļš", kas ir šo vilcienu īpašnieks, plānotu pārdot šos vilcienus. "Tieši otrādi, šie vilcieni ir ļoti populāri un pieprasīti daudzos Krievijas reģionos," sacīja Lubāns. Viņš esot informēts, ka "Krievijas dzelzceļš" pasūtīja un vācu kompānija "Siemens" piegādāja 54 elektrovilcienus, kas Krievijā pazīstami ar nosaukumu "Lastochka", un daļa no tiem pārvadā pasažierus Soču reģionā.
Lubāns skaidro, ka kopumā nolikumu izņēmuši 35 interesenti, starp tiem ir gandrīz visi lielākie pasaules vilcienu ražotāji vai to pārstāvji. Iepirkuma iespējamo summu Lubāns neatklāj, taču norāda, ka mērķis ir izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, kas vienlaikus spēs nodrošināt pasažierus ar gaidīto komforta līmeni, ātrumu un drošību, kā arī pietiekami ekonomiskas ekspluatācijas izmaksas. "Ceram uz pēc iespējas plašāku ražotāju līdzdalību iepirkumā. Pretendenti lieliski apzinās, ka konkurence ir augsta - tas neļaus viņiem uzpūst cenas," uzsver amatpersona.
Kā ziņots, iepirkums organizēts divās kārtās sarunu procedūras veidā. Pieteikumu iesniegšanas pirmā kārta noslēgsies 30.oktobrī plkst.10, savukārt otro kārtu plānots izziņot decembra vidū. 2016.gada pavasarī uzņēmums plāno izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu un paziņot konkursa uzvarētāju.
Jau iepriekš Satiksmes ministrijā (SM) norādīja, ka PV spēs finansēt jauno vilcienu iepirkumu, jo uzņēmuma finansiālā situācija ir stabilizēta un darbības rezultāti uzlabojušies, kā arī izstrādāts plāns pasažieru piesaistei.
Iepirkumā PV būtiski mainījis jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām. Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām.
LETA jau ziņoja, ka PV izsludinājis iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Iepirkums paredz 32 vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.
Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds. Līguma darbības laiks paredzēts 36 mēneši.