Atbildot uz jautājumu, vai uzņēmēja finansējums netiks piesaistīts no valstīm pret kurām Eiropas Savienība un ASV noteikušas sankcijas, Montāgs-Girmess atbildēja noraidoši.
"Neuztraucieties, es neesmu nabadzīgs cilvēks. Piesaistītās investīcijas ir mani personiskie un ģimenes finanšu līdzekļi," apliecināja vācu uzņēmējs.
Montāgs-Girmess arī asi kritizēja to, kā Latvijā līdz šim ir notikuši investora meklējumi. "Vienu dienu esmu ārzemēs un tieku apsveikts par veiksmīgu investīciju darījumu, bet tad atbraucu uz Rīgu, un šeit priekšā ir pamatīgs politiskais juceklis un baumas par darījumu. Nevienā pasaules valstī neesmu redzējis, ka aviokompānijas investoru meklējumi radītu tādu haosu. Bija daudz baumas, daudz konfidencialitātes pārkāpumu… es personīgi netaisos tikt ierauts politikā, "airBaltic" strādās ar profesionālu uz kvalitāti vērstu vadību."
Ideja par investīciju radusies Parīzē
Ralfs Dīters Montāgs-Girmess arī vairākkārt atbildēja uz žurnālistu jautājumiem, uzstājot, ka investīcija "airBaltic" nav saistīta ar Latvijas aviokompānijas plāniem iegādāties Krievijā ražotas lidmašīnas "Sukhoi Superjet".
Jaunais "airBaltic" investors par Latvijas kompāniju ieinteresējies 2014. gada Parīzes aviācijas izstādē. "Parīzē noklausījos Gausa kunga uzstāšanos, kur viņš reklamēja kompāniju privātajiem investoriem. Es tolaik nebiju viņa mērķauditorija, bet par kompāniju tomēr ieinteresējos," sacīja uzņēmējs.
"Bombardier" - gudrs lēmums
"Šobrīd, kad vienošanās par sadarbību jau ir panākta, var skaidri sacīt, ka kompāniju sagaida vairāki izaicinājumi, taču tieši tas, uzlabojot kompāniju, mūsu darbu arī padarīs aizraujošu," solīja Montāgs-Girmess.
Tāpat jaunais investors apsveica kompānijas vadību ar lēmumu piesaistīt jaunās "Bombardier" "C series" lidmašīnas, kas esot gudrs ilgtermiņa lēmums.
Valdības lēmums paredz, ka Montāgs-Girmess "airBaltic" ieguldīs 52 miljonus eiro, bet no valsts puses kā Valsts kases aizdevums tiks nodrošināti 80 miljoni eiro. Girmesa kā investors iegūs arī 20% "airBaltic" akciju.
Kā daudzkārt vēstīts, par finanšu investora atrašanu šoruden paziņoja konsultāciju kompānija "Prudentia Advisors", tomēr drīz kļuva skaidrs, ka vienošanās paredzētu arī tālākas valsts investīcijas kompānijā, kā arī pienākumu iegādāties "Sukhoi" markas lidmašīnas. Šāds paziņojums saniknoja satiksmes ministru Anriju Matīsu (V), pēc kura ierosinājuma valdība lauza līgumu ar "Prudentia". Tiesa gan, pagājušajā nedēļā valdība apstiprināja vienošanos ar Montāgu-Girmesu, neraugoties uz izskanējušām bažām par drošības apdraudējumu, bet nākamajā dienā premjerministre Laimdota Straujuma aicināja Matīsu demisionēt.
Nepieciešamība piesaistīt investoru kļuva īpaši aktuāla saistībā ar noslēgto līgumu ar "Bombardier" vēl 11 lidmašīnu piegādi, par ko savulaik noslēgts līgums.
Līdz šim izskanējušas dažādas versijas par vienošanos ar Montāgu-Girmesu, tostarp iespējama prasība "airBaltic" iegādāties Krievijā ražotās lidmašīnas "Sukhoi SuperJet". Kā portāls "Delfi" jau vēstīja, ka šis vācu finansists pērnā gada nogalē un šī gada jūlijā Latvijā dibinājis trīs uzņēmumus. Kā liecina "Lursoft" datu bāzes informācija, Ralfs Dīters Montāgs-Girmess pērnā gada decembrī dibinājis uzņēmumus "Aircraft Leasing 1", bet šī gada jūlijā - "Aircraft Leasing 2" un "Aircraft Leasing 3". Iepriekš raidījumā "1 pret 1" "airBaltic" prezidents Martins Gauss nenoraidīja informāciju, ka aviokompānija jau noslēgusi līgumu ar "Aircraft Leasing 1" par "Sukhoi" iegādi.
TV3 raidījums "Nekā personīga" iepriekš ziņoja, ka "Prudentia" par investora atrašanu prasa miljonu eiro.