Somijas mazumtirdzniecības grupa "Stockmann" ir paziņojusi par plāniem aiziet no universālveikalu biznesa Krievijā un pārdot savus universālveikalus šajā valstī Krievijas franšīzes turētājam "Reviva", lai vairāk koncentrētos uz mazumtirdzniecību Somijā un Baltijas valstīs.
"Mūsu Krievijas universālveikalu bizness pēdējo gadu laikā nav nesis peļņu un būtiskā rubļa vērtības krišanās ir palielinājusi mūsu zaudējumus. "Stockmann" mērķis ir atgriezties pie darbības ar peļņu, un tādēļ mēs esam nolēmuši pilnībā aiziet no Krievijas universālveikalu biznesa," paziņoja "Stockmann" ģenerāldirektors Pērs Tēlins.
Kompānijā informēja, ka aiziešana no Krievijas universālveikalu biznesa ļauj tai vairāk koncentrēties uz universālveikalu un tiešsaistes biznesa attīstīšanu Somijā un Baltijas valstīs. Vienlaikus "Stockmann" plāno turpināt nekustamo īpašumu attīstīšanu Sanktpēterburgā.
"Stockmann" Rīgas universālveikala direktore Dace Goldmane uzsvēra, ka šis darījums Rīgas un Baltijas pozīcijas tirgū tikai nostiprinās, jo ļaus "Stockmann" grupai vēl vairāk fokusēties uz rentablajiem un ienesīgajiem tirgiem Eiropā.
Viņa arī norādīja, ka Rīgas "Stockmann" universālveikals ir viens no veiksmīgākajiem grupas universālveikaliem, tādēļ grupas ilgtermiņa plānos ietilpst Rīgas universālveikala attīstība nākotnē. "Jau šā gada sākumā ieviesām jaunu biznesa stratēģiju, fokusējot savu uzņēmējdarbību uz modi, kosmētiku, mājas precēm un pārtiku. Kā liecina šā gada provizoriskie rezultāti, tad esam uz pareizā ceļa," teica Goldmane, piebilstot, ka konkrētus skaitļus varēs atklāt vien 2016. gada sākumā, kad tiks apkopoti rezultāti par visu "Stockmann" grupas saimniecisko darbību 2015. gadā.
"Stockmann" universālveikalu biznesa ieņēmumi Krievijā 2014. gadā bija ap 240 miljoniem eiro, bet zaudējumi no pamatdarbības - 26 miljoni eiro.
Kompānijas ieņēmumi Baltijas un Centrāleiropas valstīs šā gada pirmajā pusē sasniedza 72,2 miljonus eiro, kas bija par 5,6% mazāk nekā pirms gada šajā laika posmā. Operacionālie zaudējumi reģionā, ko veido Latvija, Lietuva, Igaunija, Čehija, Slovākija, Polija un Lielbritānija, gada pirmajā pusē sasniedza 6,8 miljonus eiro pretstatā 2,3 miljoniem eiro janvārī-jūnijā pērn.
Aprīļa sākumā grupa pārdeva modes preču veikalu tīklu "Seppälä" Somijā un Igaunijā līdzšinējai tās vadībai. Otrajā ceturksnī "Stockmann" finanšu pārskatā iekļāva 5,5 miljonu eiro lielus vienreizējus zaudējumus no "Seppälä" slēgšanas.
Tirgus vide Baltijas valstīs ir salīdzinoši stabila, lai gan konkurence pieaug gan Igaunijā, gan Latvijā, norādīja "Stockmann".