Valsts uzņēmums "Latvijas Dzelzceļš" šogad deviņos mēnešos, pēc operatīviem datiem, strādāja ar 165,448 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,6% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt tā peļņa saruka 2,5 reizes un bija 9,811 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotais finanšu pārskats.
"Latvijas Dzelzceļa" finanšu pārskata vadības ziņojumā atzīmēts, ka būtiskākais neto apgrozījuma samazinājums deviņos mēnešos bija ieņēmumiem par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. "Latvijas Dzelzceļa" kā publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja galvenais ieņēmumu avots ir pārvadātāju samaksātā maksa par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, kas deviņos mēnešos veidoja kopumā 69,6% no kompānijas neto apgrozījuma.
Savukārt, skaidrojot "Latvijas Dzelzceļa" peļņas kritumu, kompānijas vadība norāda, ka 2014. gada deviņu mēnešu rezultātu būtiski ietekmēja pārvērtēto sešu sliežu ceļa mašīnu ieguldīšana meitassabiedrības "LDz infrastruktūra" pamatkapitālā, kas bija vienreizējs darījums un nebija saistīts ar naudas plūsmu. Neto peļņa no šī darījuma atspoguļošanas peļņas vai zaudējumu aprēķinā pērn deviņos mēnešos bija 8,702 miljonu eiro apmērā.
Tāpat kompānijas vadība vēsta, ka 2015. gada deviņos mēnešos vilcienu nobraukto kilometru skaits kravu pārvadājumos, salīdzinot ar 2014. gada attiecīgo laika periodu, samazinājies par 0,9%, bet pasažieru pārvadājumos palielinājies par 0,3%.
"Latvijas Dzelzceļa" vadība arī atzīmē, ka šogad deviņos mēnešos kravu pārvadājumu apmēru samazinājuma dēļ kritās "Latvijas Dzelzceļa" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras jaudas izmantošana, kā arī samazinājās kravas vagonu apstrāde stacijās, vagonu tehniskās apkopes un apskates apmērs salīdzinājumā ar 2014. gada attiecīgo laika periodu.
"Nozīmīgs risks, kas var ietekmēt "Latvijas Dzelzceļu" un kopumā visa koncerna darbības rezultātus, ir esošā nestabilitāte Austrumu reģiona tirgū, neskaidrā politiskā un ekonomiskā vide, kā arī Krievijas ostu attīstība, kā rezultātā kravas var tikt novirzītas no Latvijas ostām. Būtisks risks, kas var ietekmēt darbības rezultātus, ir arī citu Baltijas reģiona ostu un transporta infrastruktūras attīstība, kā rezultātā pastiprinās konkurence. Lai samazinātu risku, kas saistīts ar atkarību no tranzītkravu pārvadājumiem Austrumu- Rietumu virzienā, "Latvijas Dzelzceļš" paredz stiprināt sadarbību ar kaimiņvalstu partneriem, kā arī attīstīt alternatīvus darbības virzienus, tajā skaitā kombinētos pārvadājumus un Ziemeļu-Dienvidu virzienu," teikta vadības ziņojumā.
2014. gada deviņos mēnešos "Latvijas Dzelzceļš" strādāja ar 168,085 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt kompānijas peļņa bija 24,927 miljoni eiro.
"Latvijas Dzelzceļš" pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru. "Latvijas Dzelzceļa" koncernu veido vadošais uzņēmums "Latvijas Dzelzceļš" un meitassabiedrības – "LatRailNet", "LDz Cargo", "LDz Cargo loģistika", "LDz infrastruktūra", "LDz ritošā sastāva serviss" un "LDz apsardze".