Telekomunikāciju operators "Bite" vērsies Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK), pārmetot "Tele2" negodīgu un konkurentu nomelnojošu komercpraksi, informēja "Bites" valdes priekšsēdētājs Freds Renčaks.
PTAC un SPRK adresētajos iesniegumos teikts, ka saskaņā ar "Bite Latvija" rīcībā esošo informāciju "Tele2" pārstāvji zvana "Bite" klientiem un maldina tos, izplatot patiesībai neatbilstošu informāciju par "Bites" finansiālo stāvokli, bankrotēšanu un aiziešanu no Latvijas tirgus, sākot no nākamā gada.
"Pēdējā laikā "Bite Latvija" zvanu centrā tiek saņemts aizvien vairāk zvanu no klientiem, kuri sūdzas par to, ka tie saņem informāciju no "Tele2" par to, ka "Bite Latvija" nonākusi sliktā finansiālajā situācijā, strādājot ar lieliem zaudējumiem, un tuvākajā laikā pametīs Latvijas mobilo sakaru tirgu," teikts iesniegumā. "Daži klienti zvana un pieprasa pierādījumus tam, ka "Bite" nebankrotēs."
Iesniegumam pievienoti vairāku sarunu starp "Tele2" telemārketinga darbiniekiem un "Bites" klientiem ieraksti.
"Ņemot vērā, ka sūdzības nāk no vairākiem klientiem, "Bite" uzskata, ka tā nav tikai viena "Tele2" mārketinga darbinieka kļūda, bet informācija tiek izplatīta masveidā saskaņā ar vadlīnijām attiecībā uz sarunu saturu," norādīts iesniegumā.
Ņemot šo visu vērā, "Bite Latvija" iesniegumā lūdz PTAC un SPRK savas kompetences ietvaros izvērtēt iesniegtos faktus un uzlikt par pienākumu "Tele2" nekavējoties izbeigt negodīgu un konkurentu nomelnojošu komercpraksi.
Savukārt 'Tele2' komercdirektors Raivo Rosts norāda, ka "Bitei Latvija" cenšoties mazināt potenciālo klientu aizplūšanu, kuru var izsaukt "Bites" pārdošanas process un tālākā neskaidrā nākotne, tās vadītājs Renčaks centās radīt šaubas arī par citu tirgus dalībnieku turpmāko darbību, medijos izplatot nepamatotu informāciju, ka pēc desmit gadiem nebūs ne LMT, ne "Tele2".
"Uzrunājot potenciālos klientus, kā arī sarunās ar esošajiem klientiem, tie mums norādīja uz šo Renčaka apgalvojumu, tāpēc mēs reaģējām, ar faktiem informējot par atšķirību starp "Tele2" un "Bite"," apgalvo "Tele 2".
"Pirmkārt, "Bites" pārdošanu, par kuru "Bite" izvairās runāt, tā vietā lai klientiem skaidrotu iespējamos riskus, otrkārt, uzņēmuma slikto finansiālo stāvokli - pēc "Lursoft" pētījuma "Bite" ir viens no Latvijas uzņēmumiem ar lielākajiem zaudējumiem, kuram deviņu gadu laikā zaudējumi sasnieguši 84 miljonus eiro," turpina Rosts.
Viņš uzsver, ka atšķirībā no "Bite", "Tele2" ir Latvijā esot uz palikšanu. Pateicoties stabilam finanšu sniegumam ilgtermiņā, "Tele2" ir būtiski investējis un Latvijā izvirzījies līderpozīcijās vairākās tirgus jomās, piemēram ar plašāko 4G tīkla pārklājumu.
Iepriekš ziņots, ka šī gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, audzis "Bite" apgrozījums un bruto peļņa, kamēr "Tele2" apgrozījums un bruto peļņa palikusi nemainīga.
"Bite" pirmo deviņu mēnešu apgrozījums sasniedzis 48,5 miljonus eiro, kas ir par četriem miljoniem vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajos deviņos mēnešos, kad uzņēmums apgrozīja 44,5 miljonus eiro. Savukārt uzņēmuma pirmo deviņu mēnešu bruto peļņa bija 11 miljoni eiro, kas ir par 1,9 miljoniem vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, kad uzņēmuma bruto peļņa bija 9,1 miljons eiro.
"Tele2" šī gada pirmajos deviņos mēnešos apgrozīja 74 miljonus eiro, bet bruto peļņa sasniedza 23,1 miljonu eiro, kas ir teju tikpat, cik pērn.
SIA "Bite Latvija" pilnībā pieder Lietuvas kompānijai "Bite Lietuva UAB" un pagājušo gadu noslēgusi ar 59,6 miljonu eiro apgrozījumu un 4,57 miljonu eiro peļņu.
"Tele2" pilnībā pieder SIA "Tele2 Holdings", kas savukārt pieder Zviedrijā reģistrētajam uzņēmumam "Tele2 Sverige Aktiebolag", un pērn apgrozīja 103 miljonus eiro, bet nopelnīja 17,2 miljonus eiro.