Ceturtdien Daugavas kreisajā krastā, Rīgā, atklāta jauna dzelzceļa stacija - "Bolderāja 2",- kas savienota ar Krievu salā esošajiem termināļiem, portālam "Delfi" pastāstīja "Latvijas dzelzceļā" (LDz).
Projekta ietvaros uzbūvēta stacija "Bolderāja 2" ar deviņiem sliežu ceļiem apmēram 8,5 kilometru garumā un savienojošais sliežu ceļš uz Krievu salas termināļiem ar desmit metrus augstiem dzelzceļa pārvadiem pār Daugavgrīvas šoseju un pār SIA "Latvijas propāna gāze" pievedceļu, kā arī tiltu pār Beķera grāvi.
Projekta kopējās izmaksas lēšamas ap 41 miljonu eiro. Aptuveni 30 miljoni eiro no šīs summas ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 11 miljonus eiro piešķīris LDz.
Būvniecību veica pilnsabiedrība "BMGS S", savukārt būvniecības līguma vadīšana un uzraudzība bija uzticēta pilnsabiedrībai "SYSTRA – L4 Bolderāja 2".
"Šis dzelzceļam ir bijis viens no nozīmīgākajiem un tehniski sarežģītākajiem projektiem, kurā būvniekiem nācās izmantot inovatīvus risinājumus, lai nodrošinātu tehnoloģiski un kvalitatīvi augstvērtīgu rezultātu. Dzelzceļš ir tur, kur nepieciešams vest kravas. Ja pilsētas plānošanā nepieciešams pārvirzīt kravu apriti uz Daugavas kreiso krastu, lai nodrošinātu labāku ostas darbību, tad arī mums jānodrošina piekļuve šiem termināļiem," skaidroja LDz viceprezidents Aivars Strakšas.
Kā informēja LDz, šis projekts īstenots, jo Rīgas pilsētas attīstības plāns paredz ostas pārvietošanu tuvāk jūrai un pilsētas centrālās daļas paplašināšanu, kā arī jaunu ostas termināļu būvniecību Daugavas kreisajā krastā un tādas dzelzceļa infrastruktūras attīstību, kas savienotu jaunos termināļus ar dzelzceļa tīklu.
"Šis, neapšaubāmi, ir viens no vērienīgākajiem transporta infrastruktūras projektiem Latvijā un visā Baltijā un ''Skonto Būve'' ir gandarīta par iespēju piedalīties un dot savu ieguldījumu modernas pilsētas attīstībā.," pastāstīja " Skonto Būves" valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.