Rīga - 61
Foto: DELFI
Līdz ar izmaiņām Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas stāsies spēkā no nākamā gada, daudzi no mazajiem nebanku kreditētājiem no tirgus aizies vai arī apvienosies, intervijā sacīja nebanku kreditētāja "4finance", kas Latvijā strādā ar zīmoliem "SMScredit", "Vivus" un "Ondo", izpilddirektors Toms Jurjevs.

"Tirgus ir ļoti piesātināts. Tajā ir gan lieli, gan ļoti daudz mazu spēlētāju. Es prognozēju, ka pēc 1.janvāra, kad spēkā stāsies grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, daudzi no mazajiem spēlētājiem diemžēl no tirgus aizies vai apvienosies," teica Jurjevs.

Viņš arī atzīmēja, ka valsts, pieņemot šādu likumu, kropļo konkurenci, jo izmaiņas daudz smagāk skars tieši tos spēlētājus, kuriem katrs eiro, ko nopelna, un katrs klients, ko apkalpo, ir daudz svarīgāki. "Virkne mazo spēlētāju nebūs spējīgi pielāgoties jaunajiem nosacījumiem. No patērētāju viedokļa tas ir skumīgi, jo valsts ir sakropļojusi konkurenci tirgus nišā, kurā konkurence bija ļoti izteikta. Pakalpojums jau tāpat palika arvien lētāks un labāks patērētājam. Kā tas būs nākamajā gadā? Grūti spriest," klāstīja "4finance" izpilddirektors.

Jurjevs arī norādīja, ka brīvā tirgus ekonomikā regulēt pakalpojuma cenu ir nepareizi. "Manuprāt, mēs dzīvojam brīvā tirgus ekonomikā, kur regulēt cenu ir nepareizi. Cenu var regulēt uzņēmumiem, kuri atrodas monopola situācijā. Taču nozarē, kurā ir 25-30 spēlētāju, regulēt cenas ir nepareizi. Cilvēki izvēlas tos pakalpojumus, kuru cenu uzskata par pieņemamu. Taču likums ir pieņemts, neko mainīt mēs tur nevaram, un tas nozīmē, ka tas ir jāievieš. Pie ieviešanas mēs jau strādājam vairākus mēnešus un strādāsim līdz pat pēdējai dienai," viņš sacīja.

Viņš piebilda, ka likuma izmaiņas ir dārgs prieks, jo visas izmaiņas prasa lielu juristu un informācijas tehnoloģiju speciālistu darbu. "Visu izmaiņu ieviešana mums izmaksās 700-800 tūkstošus eiro," atzina Jurjevs, pieļaujot, ka savukārt visiem Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijas biedriem kopumā šīs likuma izmaiņas varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljonu eiro.

"Turklāt savā ziņā tā ir zemē nomesta nauda, kura tiek tērēta, lai vienkārši ieviestu birokrātiskas izmaiņas. Labāk mēs to būtu nomaksājuši nodokļos vai atbalstījuši vēl kādus trīs četrus projektus," atzīmēja Jurjevs.

Tāpat viņš atzina, ka izmaiņas likumā negatīvi ietekmēs kompānijas finanšu rezultātus. "Mūsu finanšu rezultātus tas ietekmēs negatīvi. Tas ir skaidrs un tāds jau arī bija likumdevēju mērķis. Cik negatīvi, es pašlaik nevaru prognozēt. Mēs pašlaik zinām, kas mums ir jāizdara. Bet kā tas ietekmēs tirgu, kā tas ietekmēs klientu interesi par pakalpojumu, mēs nezinām. Vienīgais, kas ir skaidrs, ka ietekme būs ar negatīvu zīmi, jo visas izmaiņas ir mums nelabvēlīgas. Vai tās ir labvēlīgas Latvijas patērētājiem? Tas ir labs jautājums. Tad, kad valsts iejaucas tirgus ekonomikā un sabojā konkurenci, uzņēmumi beidz savstarpēji pilnvērtīgi konkurēt. Tādēļ, iespējams īstermiņa klientiem būs labāk, bet ilgtermiņā sliktāk. Pagaidām par to ir grūti spriest," sacīja Jurjevs.

Kompānija "4finance" izveidota 2008.gadā ar nosaukumu "OC finanses", taču jau tā paša gada augustā kompānija mainīja nosaukumu pret "Online Finance Group" ar kuru tā strādāja līdz 2011.gada rudenim. "4finance" apmaksātais pamatkapitāls ir 3,166 miljoni eiro, un tās māteskompānija ir Luksemburgā reģistrētā "4finance Holding S.A.".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!