14 miljonu eiro vērtās investīcijas plānots atpelnīt piecu līdz septiņu gadu laikā.
Gorodeckis skaidroja, ka tuvākajos gados vagonu remonta pakalpojumi veidos pusi no uzņēmuma apgrozījuma. Galvenais mērķis esot apgūt jaunus eksporta tirgus.
"L-Ekspresis" savus klientus jau esot iepazīstinājis ar pakalpojumiem, kurus varēs piedāvāt pēc depo modernizēšanas. Gorodeckis uzsvēra, ka šis ir paredzēts kā ilgtermiņa projekts, jo uzņēmums tagad varēs piedāvāt remontēt teju jebkādus vagonus, gan vecākus, gan jaunākus. Galvenokārt plānots orientēties uz to vagonu īpašniekiem, kuri ved kravas uz Baltijas valstīm, lai tādējādi vagonu remonts atmaksātos, un tie nav speciāli jāved uz Latviju.
No 14 miljonu eiro investīcijām Eiropas fondu daļa esot 4,5 miljoni un lielāko daļu uzņēmums investējis pats vai ar SEB bankas atbalstu.
Ja patlaban uzņēmuma vagonu remonta īpatsvars ir no 10% līdz 15%, tad tuvāko gadu laikā šo daļu plānots palielināt līdz 50%. Gorodeckis gan atzina, ka līdzīgus vagonu remonta pakalpojumus sniedz arī Daugavpils vagonu remonta rūpnīca.
"LDz Cargo" valdes priekšsēdis Māris Bremze norādīja, ka uzņēmums pārsvarā vagonus remontē LDz grupas uzņēmumā Daugavpilī, taču pa kādam vagonam remontē arī "L-Ekspresis". Bremze gan skaidroja, ka visā NVS telpā patlaban ir vagonu pārpalikums. Krievijas dzelzceļā vien esot norakstīti ap 90 000 vagonu. Tas esot izskaidrojams ar pārvadājumu apjomu samazināšanos. Vagoni esot vajadzīgi tik, cik daudz ir kravu. Bremze norādīja, ka šāda depo modernizācija ir liels izaicinājums, bet vēl lielāks un nopietnāks izaicinājums būšot nākotnē nodrošināt pietiekami lielas jaudas. Depo vajadzēšot apgādāt ar nepieciešamā apjoma pasūtījumiem.
Depo atklāšanas pasākumā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols savukārt norādīja, ka Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu uzņēmumam nodrošinājis fakts, ka šī nozare - transports un loģistika - ir prioritāra. Turklāt esot jāņem vērā, ka Latvija atrodas ģeopolitiski stratēģiski izdevīgā punktā. Viņš novēlēja uzņēmumam turpināt paplašināt darbību un neapstāties.
Kā ziņots, kopējās investīcijas, kas projekta ietvaros uzņēmumā ieguldītas trīs gadu laikā, sasniedz 14 miljonus eiro, no kurām daļu veido Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums. Tas ļaus uzņēmumam arī nodrošināt 50 jaunas darbvietas. Šis esot viens no lielākajiem investīciju projektiem nozarē pēdējo gadu laikā.
Kopumā projekts realizēts četru gadu laikā. Tas ļaus palielināt darbinieku skaitu no 415 līdz 465. Kopumā modernizācijas gaitā esot uzstādītas 100 dažāda veida tehnoloģiskās iekārtas.
SIA "L-Ekspresis" nodrošina starptautiskos dzelzceļa pasažieru pārvadājumus maršrutos Rīga-Maskava-Rīga un Rīga-Sanktpēterburga-Rīga. Uzņēmums ir dibināts 1993.gada 15.novembrī.
Uzņēmuma darbības pamatvirziens ir starptautiskās vilcienu satiksmes ar NVS valstīm nodrošināšana, starptautisko vilcienu biļešu tirdzniecība, bagāžas un kravu pārvadājumi, kā arī tas sniedz dažāda veida pasažieru un kravas vagonu remonta pakalpojumus. Pērn kompānija strādāja ar 11,2 miljonu eiro apgrozījumu un zaudējumiem 152 484 eiro apmērā.