Satiksmes ministrija (SM) gatavos ziņojumu valdībai par tālāko rīcību pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) dīzeļvilcienu modernizācijas projektā, kuru realizē pilnsabiedrība "DMU vilcieni", pastāstīja ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.
Viņš norādīja, ka PV gatavos tālākos rīcības scenārijus projekta virzībai, kurā būtiski iekavēti termiņi un noteiktajā termiņā - līdz gada beigām - atjaunotie vilcieni netiks nodoti ekspluatācijā, tādējādi, iespējams, zaudējot Eiropas Savienības līdzfinansējumu 13 miljonu eiro apmērā dīzeļvilcienu modernizācijai.
SM valdībai ziņos par projektu, kā arī informēs par nepieciešamu pagarināt tā īstenošanas termiņus.
Tāpat paredzēts strādāt, lai Eiropas līdzfinansējumu varētu attiecināt uz līdz šim projektā iztērētajiem līdzekļiem un projekts varētu saglabāt vismaz daļu no sākotnēji paredzētās Eiropas naudas.
Jau rakstīts, ka "DMU vilcieni" bija iecerējuši līdz decembrim nodot visus PV vilcienus.
Tāpat vēstīts - maija sākumā PV paziņoja, ka uzņēmuma pasūtītais dīzeļvilcienu modernizācijas projekts būtiski aizkavējies. Attiecīgo projektu realīzē pilnsabiedrība "DMU vilcieni", kurā ietilpst uzņēmumi "Rīgas vagonbūves rūpnīca", "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un "VRC Zasulauks". PV vairākkārt brīdinājis izpildītājus par juridiskām un finansiālām sekām līguma termiņa būtiska kavējuma gadījumā. Maija sākumā bija aprēķināta soda nauda vairāku simtu tūkstošu eiro apmērā.
Līdztekus virknei funkcionālu uzlabojumu, modernizācijas iespaidā paredzēts samazināt dīzeļvilcienu energoresursu patēriņu un uzturēšanas izmaksas. No kopējā projektam nepieciešamā finansējuma, kas sasniedz 21,98 miljonus eiro, 13 miljoni eiro ir piesaistītais Eiropas Savienības līdzfinansējums.
Līgumu par 19 dīzeļvagonu modernizāciju ar "DMU vilcieni" 2014.gada 31.janvārī parakstīja iepriekšējā PV valde Arta Birkmaņa vadībā.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.