iepirkumi veikals produkti grozs
Foto: Shutterstock

2015. gada 11 mēnešos, salīdzinot ar 2014. gada attiecīgo periodu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.

2015. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās samazinājās par 3,2%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms saruka par 1%, bet nepārtikas preču apgrozījums – par 4,6%. Lielākais apgrozījuma kritums bija autodegvielas tirdzniecībā – par 13,3%.

Mazumtirdzniecības apgrozījums, neieskaitot autodegvielas tirdzniecību, samazinājās par 1%. Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, novembrī, salīdzinot ar oktobri, samazinājās par 10%. Gadu iepriekš – 2014. gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri – apgrozījums saruka par 6,7%.

2015. gada novembrī, salīdzinot ar 2014. gada novembri, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7%.

Pārtikas preču grupā tas pieauga par 2,6%. Nepārtikas preču tirdzniecības apjoms samazinājās par 2,8%. Apgrozījuma kritumu visvairāk ietekmēja autodegvielas tirdzniecības sarukums par 11,6%. To noteica straujais degvielas mazumtirdzniecības pieaugums 2014. gada rudenī saistībā ar naftas cenu samazinājumu pasaulē.

Kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums, neieskaitot autodegvielas tirdzniecību, pieauga par 1,7%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, saruka par 2,8%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!