Vides pārraudzības valsts birojā (VPVB) 23. decembrī iesniegta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta "Rail Baltica II" ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma aktuālā redakcija, liecina informācija VPVB mājaslapā.
VPVB sācis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma izvērtēšanu. Ziņojumu sagatavojusi trases izpētes veicēju - pilnsabiedrība "RB Latvija" un uzņēmums "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment".
"Rail Baltica II" paredzētās darbības IVN ziņojuma sabiedriskā apspriešana notika no šā gada 11. novembra līdz 11. decembrim 15 pašvaldībās (Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Iecavas, Bauskas, Baldones, Mārupes, Olaines novadā un Rīgā).
"Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas "Aecom Ltd." 2011. gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvija provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro.