Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess sola līdz marta beigām veikt paredzēto investīciju lidsabiedrības pamatkapitālā.
Viņš ceturtdien žurnālistiem norādīja, ka jāveic dažādi tehniski priekšdarbi, piemēram, jāsasauc akcionāru sapulce un jāpaziņo Eiropas Komisijai par plānoto ieguldījumu, pirms līdzekļi var tikt investēti kompānijā, taču tas notiks vēlākais līdz marta beigām.
Skaidrojot, kamdēļ līgumu parakstīšana par investīcijām aviokompānijā prasīja ilgāku laiku nekā prognozēts, viņš atzīmēja, ka tam patraucēja Ziemassvētku un Jaunā gada brīvdienas, kā arī dažādas tehniskas lietas, kuras vajadzēja precizēt līgumā.
Pēc viņa teiktā, ceturtdien parakstīti trīs līgumi - akcionāru līgums, kas regulē attiecības starp valsti un investoru, aizdevuma līgums, kā arī līgums par 20% "airBaltic" kapitāldaļu iegūšanu.
Vienlaikus Montāgs-Girmess apliecināja, ka viņa līdzdalībai "airBaltic" nav termiņa, un pauda cerību, ka ar šo investīciju varēs turpmākajos gados būt apmierināts.
Savukārt Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš uzsvēra, ka investīcijas ļaus "airBaltic" attīstīties un investoram "nekādu īpašu privilēģiju" no akcionāru līguma neizriet.
Viņš piebilda, ka tuvākajā laikā paredzēts par plānotajām investīcijām uzņēmumā paziņot Eiropas Komisijai. Savukārt gan valsts, gan investora aizdevumu "airBaltic" plānots kapitalizēt līdz jūnija beigām.
"airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss atzīmēja, ka uzņēmums turpina sarunas ar Kanādas "Bombardier" par paredzēto flotes atjaunošanu ar "CSeries" lidmašīnām un maksājumiem par tām. Pirmā lidmašīna joprojām gaidāma rudenī, un visi jautājumi par maksājumiem tiek risināti. Vienlaikus aviokompānija strādā pie pilotu apmācības.
Jau vēstīts, ka ceturtdien parakstīts līgums starp Latvijas valdību un "airBaltic" investoru Montāgu-Girmesu. Atbilstoši līgumam Latvijas aviokompānijā tiks ieguldīti 132 miljoni eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot biznesa plānu "Horizon 2021".
Investora ieguldījums būs 52 miljoni eiro, tādējādi iegūstot 20% uzņēmuma kapitāldaļu, savukārt valsts - 80 miljoni eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt, "airBaltic" aizņemoties Valsts kasē un pēc tam aizdevumu kapitalizējot.
"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.