{132b85a7-9b83-7688-87f3-bde5fc3c7147}
Foto: LETA

Finanšu konsultantam "Prudentia" nebūtu jāsaņem kompensācija (success fee) Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investora piesaistē, ceturtdien žurnālistiem sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Viņš norādīja, ka "Prudentia" un SM šajā jautājumā ir domstarpības. Ministrijas ieskatā galvenais darbs investora piesaistē tika paveikts jau pēc atteikšanās no konsultanta pakalpojumiem un neesot pamata maksāt kompensāciju "Prudentia". Tāpat bijuši konfidencialitātes nosacījumu pārkāpumi.

Ozoliņš piebilda, ka šis būs strīdus jautājums un tiks meklēti tam risinājumi.

Savukārt "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norādīja, ka uzņēmuma juristi vērtē šo situāciju, taču gala lēmums par iespējamo kompensāciju "Prudentia" gaidāms tikai "pēc naudas ienākšanas kompānijā".

Jau vēstīja, ka finanšu konsultantu "Prudentia" valdība piesaistīja "airBaltic " investora meklējumiem 2011. gada novembrī. Vienošanās tika noslēgta starp "airBaltic" un "Prudentia". 2015. gada rudenī konsultants publiski paziņoja, ka izdevies atrast lidsabiedrībai investoru - Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš gatavs investēt 52 miljonus eiro, taču SM pārmeta "Prudentia" par konfidencialitātes noteikumu pārkāpšanu un apturēja rīkojumu, ar kuru konsultants bija piesaistīts "airBaltic". Pēcāk arī "airBaltic" norādīja, ka ņems vērā valdības viedokli un sadarbību ar "Prudentia" neturpinās.

Pēc aģentūras BNS rīcībā esošās neoficiālās informācijas, "Prudentia" atlīdzība par ieguldītāja atrašanu varētu būt 2% no piesaistītās summas jeb šajā gadījumā - 1,04 miljoni eiro.

Tāpat ziņots, ka ceturtdien parakstīts līgums starp Latvijas valdību un "airBaltic" investoru Montāgu-Girmesu. Atbilstoši līgumam Latvijas aviokompānijā tiks ieguldīti 132 miljoni eiro ar mērķi modernizēt tās floti un īstenot biznesa plānu "Horizon 2021".

Investora ieguldījums būs 52 miljoni eiro, tādējādi iegūstot 20% uzņēmuma kapitāldaļu, savukārt valsts - 80 miljoni eiro. Valsts ieguldījumu paredzēts nodrošināt, "airBaltic" aizņemoties Valsts kasē un pēc tam aizdevumu kapitalizējot.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. Kompānijas lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!